סופה של תקופה: אחרי 27 שנות פעילות, פאב ה"בולינט" סוגר את שעריו. הבר, השוכן ברחוב דורות ראשונים במדרחוב בן יהודה והפך במהרה לאחד מסמלי החילוניות הירושלמית, נסגר אמש (ראשון). הבולינט נפתח בשנת 1994, ומאז היה למעוז חילוני יוצא דופן בעיר, שכאמור פתוח בערבי שישי ושבת. על פי דור סירקוביץ, הבעלים הנוכחי של המקום, הבר ייסגר בגלל "חובות כלכליים גדולים שרק מצטברים מיום ליום".
3 צפייה בגלריה
הבולינט
הבולינט
הבולינט
(צילום ארכיון: ענר גרין)
הבר התפרסם תחילה כנקודת משיכה לחוזרים מהודו, אך לאחר חילופי בעלים, החליטו בעל המקום החדש, שחר לוי, להפנות את הבר לכיוון חילוני יותר, והפך אותו לאחד ממעוזי החילוניות בעיר. הבר נהג לפרסם בקביעות לקראת פסח כי הוא מוכר חמץ, מה שגרר קנסות רבים, והגיע עד בית המשפט שקבע כי לבר מותר למכור חמץ.
3 צפייה בגלריה
אחת ממסיבות הרחוב המפורסמות בבולינט
אחת ממסיבות הרחוב המפורסמות בבולינט
אחת ממסיבות הרחוב המפורסמות בבולינט
(צילום: רפי בן חקון)
"זה היה המקבילה לאומן 17 אבל בבית קפה" אומר בעלי בר התקליט, הקסטה והוידאו, אבי גולדברגר, שהיה בעבר לקוח קבוע במקום: "זה היה מקום מאוד 'איני' כזה. יפים-יפות כזה. התרבות הייתה די קלאברית, בארמניות יפות, מוזיקה עכשווית״.
3 צפייה בגלריה
נסגר אחרי 27 שנה. הבולינט
נסגר אחרי 27 שנה. הבולינט
נסגר אחרי 27 שנה. הבולינט
(צילום: ענר גרין)
זכרונות דומים שיתף גם עצמון אברהמי, שהיה הדי-ג'יי של הבר במשך עשור שלם, משנת 2000 עד 2010: "הבר היה מגוון מאוד תרבותית והמוזיקה הייתה אקלקטית בהתאם. זה היה הזמן שהמוזיקה האלקטרונית חדרה לברים ולמסיבות. היו שם חבר'ה צעירים לצד מבוגרים יותר, אווירה של חופש, אלכוהול ומוזיקה טובה". את הבר נהגו לפקוד מספר מוזיקאים בתחילת דרכם, הידועים שבהם הם שאנן סטריט ולהקת הדג נחש. לאחר תקופה קשה ולאור מגיפת הקורונה הגיע הבר לכדי משבר, וייסגר השבוע. אמש כאמור תיערך במקום מסיבת סגירה. הכתבה המלאה במוסף יום שישי של ״ידיעות ירושלים״