קשר רומנטי, דריסה מכוונת והשמדת ראיות: משטרת מחוז ירושלים התירה היום (ראשון) לפרסום כי רוכב האופנוע שמצא את מותו בכביש בגין ב-29 בספטמבר 2023, נרצח וכי לא מדובר בתאונת דרכים. צפו בתיעוד הרצח:
תיעוד הרצח בכביש בגין (צילום: דוברות המשטרה)

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי ה-29 בספטמבר, התקבל במחוז ירושלים דיווח על תאונת ״פגע וברח״ בדרך בגין באזור מחלף בן ציון. על פי הדיווח הראשוני, רכב פרטי פגע ברוכב אופנוע שחלף במקום ונמלט. בעקבות הדריסה, נקבע מותו של רוכב האופנוע-תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו. שוטרי מחוז ירושלים החלו בסריקות, בחקירת נסיבות המקרה ובאיסוף ממצאים בזירה. לדברי המשטרה, ״כבר באותו הבוקר ובראשית החקירה, התחזק החשד במחוז ירושלים לכך שהדריסה הייתה מכוונת ולא מדובר בתאונת דרכים. בהתאם הועברה החקירה ליחידה המרכזית של המחוז״. שלושה שבועות לאחר המקרה, היחידה המרכזית השלימה כאמור את החקירה וקבעה כי רוכב האופנוע נדרס למוות במכוון, על רקע קשר רומנטי שניהלה אשתו של החשוד המרכזי עם המנוח. מהחקירה עולה החשודים שנעצרו תכננו את הרצח לפרטי פרטים והשמידו ראיות לביצועו.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת הרצח
(צילום: מד״א)
חוקרי הימ״ר חשפו את זהות החשודים המעורבים בדריסה המכוונת, וכבר בימים שלאחר המקרה עצרו השוטרים 4 חשודים בני משפחה, בחשד לרצח. בין העצורים נמנים החשוד בתכנון מעשה הרצח (38), גיסו - הנהג הדורס שביצע את המעשה (23), אשתו של מתכנן הרצח (34) ובני משפחה נוספים. מספר ימים לאחר הרצח, אותר הרכב ששימש למעשה כשהוא שרוף ונטוש.
מהחקירה בימ"ר ירושלים עולה כי לאחרונה גילה החשוד המרכזי שאשתו קיימה קשר רומנטי עם המנוח (שכן שלו בכפר עקב). לאחר שנודע לו הדבר, גמלה בלבו החלטה לפגוע במנוח. לצורך כך, החשוד תכנן בקפידה כיצד לפגוע בו באמצעות בני משפחתו. יחד, הם רקחו את התכנית לפגיעה במנוח באמצעות דריסתו המכוונת והפקרתו להתבוסס בדמו. בתאריך 29.9 לפנות בוקר, גיסו של החשוד המרכזי נסע ברכב שהם רכשו במיוחד למעשה זה כשבוע קודם לכן, והרכיבו עליו לוחיות זיהוי גנובות שלקחו מרכב אחר. עוד בטרם הרצח, החשוד המרכזי התקין סביב ביתו של המנוח מצלמות בכדי לזהות ולעקוב אחר תנועותיו.

3 צפייה בגלריה
הרכב ששימש לרצח והוצת
הרכב ששימש לרצח והוצת
הרכב ששימש לרצח והוצת
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שהמנוח יצא עם האופנוע שלו לכיוון מקום עבודתו בירושלים לפנות בוקר, עקב אחריו החשוד המרכזי עם בנו באמצעות רכב אחר, והכווין את גיסו- הנהג הדורס שהמתין בצדי הכביש, בקרבת מקום הרצח. לאחר שהחשוד המרכזי הודיע לגיסו שהמנוח נוסע בקרבתו, האחרון החל בנסיעה אחריו, ובשלב מסוים במהירות של למעלה מ-140 קמ"ש בכביש המהיר- דרס אותו למוות ונמלט מהזירה.
חוקרי ימ"ר ירושלים, חשפו כי החשודים תכננו בקפידה, לא רק את מעשה הרצח, אלא גם את סיפור הכיסוי, במסווה של תאונת פגע וברח, אופן הימלטותם, השמדת ושיבוש הראיות. לרוע מזלם, חוקרי המשטרה חשפו את מעשה הרצח כבר באותו היום, ואת המזימה כולה כבר בראשית החקירה.

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכביש בגין
זירת הרצח בכביש בגין
זירת הרצח בכביש בגין
(צילום: דוברות המשטרה)

פקד דיויד דרעי קצין חקירות במפלג תשאול ימ"ר ירושלים אמר: "מדובר במעשה רצח מתוחכם ואכזרי שבוצע כמעשה נקם. הרצח תוכנן בקפידה לפרטי פרטים, תוך חלוקת תפקידים בין המעורבים. גם נתיב ההימלטות וסיפור הכיסוי שאותו חשפנו, היה מתוכנן לפרטי פרטים בניסיון לטשטש את עקבותיהם ולהציג את המקרה כתאונת דרכים 'פגע וברח'. מהר מאוד הבנו שיש פה רצח ולא מדובר בתאונה. חשפנו את המזימה, את זהות החשודים ואת מעשה הרצח האכזרי שביצעו. במהלך החקירה ביצענו מגוון פעולות ועצרנו מעורבים נוספים – כולם בני אותה המשפחה. זהו מסר לכל רוצח באשר הוא כי נהפוך כל אבן בכדי לחשוף רוצחים ולמצות איתם את הדין".
עוד בחדשות:

הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום בגין מעשה הרצח. בהמשך צפוי כתב אישום, גם נגד אשת החשוד המרכזי, שנעצרה ונחקרה אף היא בחשד לסיוע במעשה הרצח.