ירושלים, יחסית לישובי המרכז והשפלה, רושמת לעצמה נתון מעודד של מספר אזעקות זעום מאז פרצה המלחמה בעזה. ובכל זאת, בכיכר ספרא לא לוקחים סיכונים ומבצעים בימים אלה תחקיר בעקבות דיווחים על קושי בשמיעת צפירת האזהרה באזורים בצפון העיר.
1 צפייה בגלריה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
(צילום: shutterstock)

ירי הטילים האחרון בוצע לעבר ירושלים ביום שישי ה-15 בדצמבר בשעה 17:02, אז הופעלו אזעקות בכל אזורי ההתרעה של העיר, מלבד דרומה. הדי פיצוצי הירוטים שבוצעו מעל מרכז העיר נשמעו היטב, אולם מיד לאחר הירי, תושבים בשכונות פסגת זאב ונווה יעקב דיווחו שלא שמעו את האזעקה.
עיריית ירושלים הודיעה היום (רביעי) כי ״עקב תלונות תושבים על כך שלא שמעו את צפירת ההתרעה בירי האחרון שבוצע לכיוון ירושלים אנו מבקשים לבצע בדיקה לצורך אימות הפער״. לדברי העירייה, הבדיקה לא תכלול השמעת צפירה אלא רק הכרזה של המילה: "בדיקה". בעת הפעלת אמת, תופעל צפירה עולה ויורדת באופן אוטומטי, כרגיל. הבדיקה בפסגת זאב תיערך ביום שני ה - 01/01/24, כ' בטבת בין השעות 9:00-10:00 בבוקר. הבדיקה בשכונת נווה יעקב תיערך ביום שני ה. - 01/01/24, כ' בטבת בין השעות 10:30-12:00 בבוקר.
עוד בחדשות:

בינתיים, בפיקוד העורף מזכירים כי ירושלים מחולקת למספר אזורי התרעה מפני נפילת טילים. אזעקה באזור מסוים תופעל רק במידה והמערכת של הצבא מזהה כי השיגור בוצע לאזור הספציפי שנתון תחת סכנה.