המדרחוב הירוק של בקעה יוצא לדרך: על פי יוזמה חדשה שמקדמים התושבים ואימצו במינהל הקהילתי ובעירייה, יפותח ציר ירוק שיחלוף במספר רחובות בחלק הפנימי של השכונה. לאורך הציר תמותן תנועת הרכבים והכביש והמדרכה יהפכו למפלס אחד. כמו כן יפותח המרחב הציבורי ויהיה קישור לגנים קיימים, כגון גן גדעון. אורך הציר יגיע לכקילומטר, והוא יעבור בעיקר לאורך הרחובות אפרים, גד וזבולון.
2 צפייה בגלריה
מפת הציר הירוק של בקעה
מפת הציר הירוק של בקעה
מפת הציר הירוק של בקעה
(צילום: עיריית ירושלים)

הציר יכלול גם הקמת שביל אופניים, והוא נועד לעודד הליכתיות, ליצור קשר ולשפר נגישות בין חלקי השכונה. עלות התכנון המפורט של הפרויקט היא כמיליון שקל, והביצוע יעמוד על מספר מיליוני שקלים נוספים. העבודות יימסרו לחברת 'מוריה', והצפי הוא כי הן תתחלנה במהלך 2024.
2 צפייה בגלריה
פארק המסילה
פארק המסילה
פארק המסילה
(צילום: אדווה חולי)

המתכנן האורבאני של בקעה, מיכאל סידור: "זו יוזמה שעלתה והתפתחה מהשטח. נהפוך את הציר למדרחוב ירוק עם הרבה שתילה לכל האורך. עם זאת, המיזם מצריך ביטול של מקומות חניה והתושבים מודעים לכך. זו העצמה של הולכי הרגל ורוכבי האופניים". יו"ר המינהל הקהילתי בקעה, גלית רג'ואן: "מדובר במיזם שהגו התושבים, ואחרי חשיבה ממושכת הוא יוצא סוף סוף לדרך".

עוד בחדשות:

אם התוכנית אכן תצא לפועל, תושבי השכונה והאזור יזכו לסוג של ״מיני פארק המסילה״. הפארק המקורי, הוקם נחנך בשנת 2013 על תוואי מסילת הרכבת בקו הישן מירושלים לתל אביב, שהחל במתחם התחנה הראשונה, חצה את בקעה ואת הקטמונים. מאבק של תושבי ירושלים הציל את השטח המדובר מבניה והביא ריאה ירוקה לאזור.