אחרי הלחצים שהופעלו על ארנון בר-דוד ועסקים רבים שכבר עצרו את פעילותם, ההסתדרות הודיעה על השבתה כללית החל מהבוקר (שני) בשעה 6:00.
2 צפייה בגלריה
העיר ירושלים
העיר ירושלים
העיר ירושלים
(צילום: shutterstock)

התחום שבו תורגש השביתה בירושלים בצורה הכי בולטת היא הרכבת הקלה שתושבת עד השעה 12 בצהריים. מחברת כפיר נמסר כי ״לאור הכרזת ארגון ההסתדרות על שביתה כללית במשק, מחר יום שני ה-2.9.2024 כ"ט באב ה'תשפ"ד, כפיר הרכבת הקלה לא תפעל עד השעה 12:00 בצהריים. עם סיום השביתה כפיר הרכבת הקלה תחזור לפעול כסדרה״.
גם חלק ממוסדות האקדמיה התרבות והבילוי בעיר הודיעו כי ישבתו. כך למשך סינמטק ירושלים משם נמסרה ההודעה כי ״הסינמטק ישבית מחר את עבודתו כחלק מהשביתה שהוכרזה במשק ולאות סולידריות עם משפחות החטופים והחללים״.
2 צפייה בגלריה
בצלאל
בצלאל
בצלאל
(צילום מסך: מתוך אתר בצלאל)
בבצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים הודיעו כי ״לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בעת שההפקרה נמשכת וכשאחינו ואחיותינו עדיין בשבי חמאס. בהמשך להחלטת ההסתדרות, האקדמיה תהיה סגורה היום. אנו קוראים למעורבות אזרחית פעילה וברורה בימים קריטיים אלו. אנו דורשים מממשלת ישראל לקדם באופן מידי את שחרור החטופים בעסקה. לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בעת שההפקרה נמשכת וכשאחינו ואחיותינו עדיין בשבי חמאס. אנו קוראים לחברי קהילת בצלאל ולציבור הרחב כולו להתעורר ולפעול״.
באשר ללימודים, התמונה אינה ברורה. מעיריית ירושלים נמסר כי ״בהמשך להודעת יפה בן דוד, יו"ר הסתדרות המורים - הודעת הבהרה — מערכת החינוך בירושלים תעבוד כרגיל, וכך גם משרדי העירייה. עיריית ירושלים מבקשת מכל הסייעות להגיע לגנים ולבתי הספר כרגיל״, אולם לא ברור האם הצוותים החינוכיים אכן יעתרו לבקשה.


בתוך כך, בכיכר ספרא הודיעו כי לא ישבתו: ״עריית ירושלים מחבקת את החטופים ובני משפחותיהם ומייחלת לשובם הביתה לשלום, בהקדם האפשרי.גם בעת הזאת, לצד ההזדהות העמוקה, העירייה תמשיך להעניק שירותים ומענה למיליון ויותר תושביה. ככל שארגון העובדים יחליט להשבית את הפעילות, העירייה תכבד זאת״, נמסר.