טרגדיה בצפון: ילד בן ארבע מירושלים נהרג אמש (ד') בנפילה מחלון בית בקומה השלישית ביישוב רכסים סמוך לחיפה. הילד התארח בצימר ביישוב עם בני משפחתו. לאחר טיפול רפואי ראשוני צוותי ההצלה פינו את הילד במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה.
2 צפייה בגלריה
זירת הנפילה ביישוב רכסים
זירת הנפילה ביישוב רכסים
זירת הנפילה ביישוב רכסים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א משה גנסיא סיפר: "הגענו לבניין המגורים וראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים. הענקנו לו במהירות טיפול רפואי מתקדם ומציל חיים ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה".
2 צפייה בגלריה
זירת הנפילה ביישוב רכסים
זירת הנפילה ביישוב רכסים
זירת הנפילה ביישוב רכסים
(צילום: איחוד הצלה)
חובשי הצלה נתנאל לוי ומוטי רוטמן סיפרו: "כשהגענו למקום הכווינו אותנו לילד כבן 4 מחוסר הכרה עם חבלת ראש לאחר שנפל מגובה של כ-10 מטרים, יחד עם הפראמדיקים החלנו בפעולות החייאה מתקדמות, ולאחר שחזר הדופק הוא פונה במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם להמשך טיפול רפואי בחדר טראומה בבית החולים רמב"ם בחיפה".
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "נפילה מגובה היא אחד הגורמים השכיחים לפניות ילדים למיון. לצערנו חלק מהמקרים מסתיימים בפגיעות קשות ועד מוות, כמו המקרה הנורא היום ברכסים. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מקבעים בחלונות סורגים או מנגנון למניעת פתיחת החלון ומרחיקים רהיטים גבוהים מחלונות למניעת טיפוס של הילדים עליהם. במרפסת לא מאפשרים לילדים לשחק ללא השגחה. החופש הגדול בעיצומו וכבר אנחנו רואים גידול בתאונות ילדים בבית, בדרכים ובחוץ. זו אחריות כולנו להגן על בטיחות הילדים כדי למנוע את האסון הבא".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים