הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף מירושלים: סמ”ר איתן דישון, (Eytan Dishon), בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי ותלמיד ישיבת ההסדר קריית שמונה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו תתקיים היום(ב') בשעה 19:30 בבית העלמין הצבאי הר הרצל.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
דישון ז"ל, גדל בשכונת נוף ציון בירושלים, היה פעיל בסניף בני עקיבא בארון הנציב ולמד ישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת מבית רשת אור תורה סטון ובהמשך בישיבת ההסדר בקריית שמונה. 
דישון ז"ל, הוא המחזור הראשון במסגרת פיילוט צבאי שאפשר הקמת מחלקת בני ישיבות בתוך הסיירות המובחרות מבלי צורך לחתום ויתור על לימודים במסלול ההסדר. זאת לאחר שבמשך שנים נאלצו תלמידי ישיבות הסדר להימנע ממיון ליחידות מיוחדות וסיירות בגלל תקנה לפיה כל חיילי מסלול ההסדר במהלך פרק השל"ת שמעוניינים לגשת למיון לאחת מהיחידות ההתנדבותיות, מחויבים לוותר על המסלול, ולמעשה לעזוב אותו. כעת מתפרסם כאן לראשונה מסמך עם הנחיות חדשות והפוכות לחלוטין.  

קראו גם:

"רק ביום שלישי האחרון, הוא ביקר אותנו בישיבת נחלים, שם אנחנו מתארחים", סיפר בכאב ראש ישיבת קריית שמונה הרב אריאל ברקאי, "שוחחנו על נושא שהוא התמודד איתו במלחמה ולאחר מכן הוא התעקש ללמוד יחד עם תלמידים נוספים. לאיתן היה שילוב של חוסן מאוד גדול מצד אחד ומצד שני חיבור לתורה. הוא היה מנהיג בשקט ומוביל והכאב גדול מאוד. בערב שמחת תורה, הוא לשמש כגבאי בישיבה. בליל שמחת תורה אנחנו מוכרים את דפי הלימוד והוא עודד את כל הישיבה לקנות ולקבל על עצמם את דפי הלימוד. בבוקר הזעיקו אותו והוא נסע ואף אחד לא שוכח את האירוע הזה שהוא הוביל".

3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
(צילום: באדיבות הישיבה)

ראש ישיבת קריית הרב ישראל קירשטין הוסיף: "איתן הוא מבכירי תלמידינו. דמות בולטת ומאוד משמעותית בישיבה. היה אהוב על כולם, מצטיין בלימודים ודמות מופת והשבר הוא גדול מאוד. איתן תמיד היה מאיר פנים לכל אחד, מוכשר מאוד ואישיות מאוד דומיננטית, הוא תמיד היה ממגנט את כולם סביבו והבוקר התבשרנו על נפילתו והכאב גדול מאוד ולא נתפס אצל כולנו ובמיוחד אצל התלמידים. יש לנו קבוצה גדולה של תלמידים שמשרתים בגבעתי, שהיו מהכוחות הראשונים שנכנסו פנימה ללחימה". 
מהישיבה התיכונית "אור תורה נווה שמואל" מבית רשת אור תורה סטון באפרת נכתב הבוקר: "בוקר של בשורות קשות וברוך דיין האמת. בית הישיבה מודיע בצער על נפילתו של בוגרנו איתן דישון, הי"ד, בן כיתה של יהונתן סמו, הי״ד"
מוקדם יותר הבוקר דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ״ר דביר ברזני (Dvir Barazani), בן 20, מירושלים ובוגר תיכון הימלפרב, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

3 צפייה בגלריה
סמ"ר דביר ברזני ז"ל
סמ"ר דביר ברזני ז"ל
סמ"ר דביר ברזני ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

אתמול הותר לפרסום שמו של חייל נוסף - רס״ר (מיל׳) יקיר ביטון, (Yakir Biton) בן 34, מירושלים, לוחם בגדוד 8717, חטיבה 261, שנפל ביום שבת בקרב בצפון רצועת עזה. יקיר ז"ל הותיר אחריו רעיה ו-3 ילדים.
יהי זכרם ברוך.
פורסם לראשונה: 12:29, 20.11.23