עם פרוץ המלחמה בעזה, ב-7 באוקטובר, עיריית ירושלים חדלה מפעילות אכיפת חניה ברחבי העיר. הצעד בוצע מתוך מטרה להקל על הציבור שהיה שרוי בהלם והתמודד עם מצב החירום לצד קליטת אלפי מפונים מישובי הדרום והצפון. עכשיו כאמור, האכיפה חוזרת.
2 צפייה בגלריה
פקח מחלק דוח (למצולם אין קשר לידיעה)
פקח מחלק דוח (למצולם אין קשר לידיעה)
פקח עיריית ירושלים
(צילום: יצחק טסלר)
החל מהבוקר (שני) תבוצע על ידי עיריית ירושלים אכיפה שגרתית ומלאה של חנייה בכל רחבי העיר, וזאת הן בחנייה מוסדרת, כולל בכחול לבן ותו אזורי, לצד עבירות חניה המסכנות חיים.
ומה אמורים לעשות מפוני הדרום והצפון המתגוררים בעיר? אורחי העיר מהדרום והצפון יוכלו לחנות בכחול-לבן ובאזורי תו אזורי ללא עלות, בכל רחבי העיר, וזאת בתנאי שהם יערכו רישום מקדים למערכת החניה הייעודית. לקבלת תו חניה עבור מפונים לחצו כאן.
המדיניות המקלה שהנהיגה העירייה בשבועות האחרונים גרמה גם לכאוס תחבורתי. מדרכות שלמות הפכו לחניונים, הולכי רגל נאלצו ללכת על כבישים ונראה היה כי העיר איבדה שליטה בכל מה שקשור להעמדת כלי רכב במרחב הציבורי. במקביל —  העירייה שמרה על עמימות בנושא ונהגים לא ידעו האם הם צריכים לשלם עבור חניה או לא.
עוד בחדשות:

2 צפייה בגלריה
דוח חניה
דוח חניה
החל מהיום: דוחות החניה חוזרים לירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מעיריית ירושלים נמסר: ״יש להקפיד להחנות את הרכבים בהתאם להנחיות והוראות התמרור. כולנו חונים כנדרש ומאפשרים תנועה חלקה, הנאה מהמרחב הציבורי וביטחון למשתמשי הדרך״.