בשורה לנוסעי התחבורה הציבורית בירושלים: 9 אוטובוסים מפרקיים המונעים בחשמל נוספו בחודש האחרון לקו 15 של אגד בירושלים. במהלך חצי השנה הקרובה יצטרפו אוטובוסים נוספים מסוג זה וצי האוטובוסים של הקו ימנה 24 אוטובוסים חשמליים מפרקיים ויהפכו אותו לקו הירוק ביותר בבירה.
2 צפייה בגלריה
קו אוטובוס מספר 15
קו אוטובוס מספר 15
נוספו 9 אוטובוסים מפרקיים המונעים בחשמל לקו 15
(צילום: יח"צ אגד)
קו 15 של אגד בירושלים קלט בחודש החולף 9 אוטובוסים חשמליים מפרקיים המאופיינים בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת, בקיבולת נוסעים גדולה, ובידידותיות לסביבה. בחודשים הקרובים יתווספו אוטובוסים נוספים מסוג זה, כך שהקו כולו יפעיל אוטובוסים חשמליים מפרקיים בלבד וימנה 24 אוטובוסים. בכך יהפוך קו 15 לקו הירוק ביותר בירושלים.
"קו 15 הינו קו עתיר נוסעים. מידי יום אלפי נוסעים משתמשים בקו זה, המופעל ב-100% תפוסה. עם כניסת כל האוטובוסים המפרקיים החשמליים, הקו יוכל להסיע כמעט כפול נוסעים ביחס להיום. קו 15 מוביל מקריית הממשלה ועד לאזור התעשייה תלפיות, דרך מרכז העיר ושכונת תלפיות.
"שדרוג צי האוטובוסים של הקו, באמצעות אוטובוסים חשמליים המצטיינים בטכנולוגיה חדשנית ובחוויית נוסע נעימה ואיכותית, מהווה דוגמא למימוש החזון של משרד התחבורה ועיריית ירושלים, בדבר קידום תחבורה ציבורית המצטיינת בשמירה על איכות הסביבה ושיפור השירות לנוסע", מסרו.

קראו גם:

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מובילה את תחום התחבורה הציבורית בכל החזיתות - הרכבת הקלה, שבילי האופניים, רפורמת המפעילים ששיפרה באופן ניכר את השירות לנוסע ועוד. מתן עדיפות לתחבורה הציבורית וקידום אמצעים להסעת המונים משפרים את איכות הסביבה בעיר וכך גם הטמעת אוטובוסים חשמליים ובכללם קו 15. בכוונתנו להמשיך ולשפר את השירות לתושבים, ולהוביל את עיר הבירה לקראת עידן חדש של הגברת השימוש וההתניידות באמצעות תחבורה ציבורית ובכך להציבה בשורה אחת עם המתקדמות שבערי העולם".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתקדם באופן נחוש ליעד שהציב לעצמו: בשנת 2025, 60% מהאוטובוסים שמשרתים את ציבור הנוסעים בישראל יהיו חשמליים ובשנת 2026 כל האוטובוסים החדשים בישראל יהיו חשמליים. כך נוכל לשפר את השירות לנוסע בכל החזיתות: חווית נסיעה נוחה ובטוחה יותר, שירות אמין וזמין וסביבה ירוקה, שקטה ומבריאה ממנה נהנה כל המרחב העירוני".

2 צפייה בגלריה
קו אוטובוס מספר 15
קו אוטובוס מספר 15
קו אוטובוס מספר 15
(צילום: יח"צ אגד)

מנהל אגף תחבורה ציבורית באגד, עמיר קינן: "במסגרת מהפיכת התחבורה הנקייה של אגד ברחבי הארץ, שבמסגרתה מוחלפים אוטובוסים המונעים בדיזל באוטובוסים חשמליים, יוכלו יותר תושבי ירושלים לנסוע בקו15 וליהנות מאוטובוסים מפרקיים חשמליים. המגמה תמשיך גם בירושלים כאשר בשנים הקרובות כל צי האוטובוסים שלנו בעיר יהיה חשמלי".