בסוף השבוע הקרוב תעבור ישראל לשעון חורף וזמן החשיכה יהיה ארוך יותר, האם הזזת השעון תשפיע על הבטיחות בדרכים בירושלים? על פי ניתוח של עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי שעות אחר הצהריים הן השעות המסוכנות ביום שבהן מתרחשות הכי הרבה תאונות דרכים.
1 צפייה בגלריה
רכב הפוך, תאונה
רכב הפוך, תאונה
תאונת דרכים סמוך לירושלים
(צילום איסלוסטרציה: יואב דודקביץ')
מהנתונים שניתחה העמותה עולה כי השעה המסוכנת ביום, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019 היא 17:00-18:00 במהלכה נפגעו 1,703 בני אדם. השעה המסוכנת אחריה גם היא אחר הצהריים – בין 16:00 ל- 17:00 ובמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,653 בני אדם. מגמה העלייה בהיפגעות בתאוות דרכים מתחילה בשעה 15:00 והולכת ופוחתת בשעה 21:00.
עוד בחדשות:
השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים בירושלים היה הגבוה ביותר בשנת 2019 היא 16:00-17:00, במהלכה נפגעו 125 בני אדם, גם בשנה שקדמה לה זו הייתה השעה המסוכנת. השעה השנייה במסוכנות בירושלים היא 15:00-16:00, במהלכה נפגעו בתאונות בעיר 123 בני אדם.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "ההחלפה לשעון חורף מביאה עמה נסיעה רבה יותר בשעות החשיכה וכך גם הסכנה למעורבות בתאונת דרכים הולכת גדלה. ליכולת לראות ולהיראות בכביש ישנה השפעה גדולה על הבטיחות בדרכים. נהיגה בתנאי חשיכה מצריכה היערכות שונה מהנהגים וזה הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יגבירו בקרב הנהגים את המודעות לנהיגה בשעות החשיכה והכנת הרכב לחורף.
"במקביל, מהנתונים עולה כי שעות אחר הצהריים הן המסוכנות ביותר במהלך היממה להיפגעות בתאונות דרכים ולכן במשטרה חייבים להגביר את הנוכחות והנראות בכבישים במיוחד בשעות המסוכנות. היערכות מוגברת מצידה של המדינה כבר עכשיו יכולה לצמצם את הסכנה להיפגעות בתאונות דרכים ולהציל חיים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים