צעיר מירושלים תובע פיצוי של 200 אלף שקל מבנק 'דיסקונט', בטענה לטיפול לקוי בתלונתו על עובדת שלכאורה התבטאה כלפיו בגזענות.
בתביעה נטען כי הצעיר בן ה־26, שעבד כשנה בסניף הבנק במרכז 'כלל', יצר קשר טלפוני עם עובדת מסניף אשדוד, שאותה לא הכיר. לטענתו, העובדת הבחינה במבטא שלו ולאחר ששאלה לשמו, אמרה: "מה, אתה ערבי"?
1 צפייה בגלריה
"נגיש כתב הגנה". בנק 'דיסקונט'
"נגיש כתב הגנה". בנק 'דיסקונט'
"נגיש כתב הגנה". בנק 'דיסקונט'
(צילום המחשה: עמית שאבי)
עוד נטען כי לאחר שהשיב בחיוב וניסה להבין את הקשר בין מוצאו לפנייתו, השיבה העובדת: "מה, אתה מחבל? שלא תדקור אותי דרך הטלפון", ואמירה זו לוותה בצחקוקים שלה ושל מי שישבו לידה באותה שעה.
התובע טוען כי התלונן באופן מיידי בפני אחראית משאבי אנוש, מה שהוביל לכך שהעובדת התנצלה בכתב וגם שיגרה מארז שוקולד כאקט של התנצלות.
נוסף על כך, סגן מנהל הסניף שבו עבד התובע הביע את צערו על האירוע, הבטיח כי האירוע בבדיקה והורה לו שלא לפנות לגורמים נוספים.
בתביעה נטען כי בעקבות האירוע התפטר הצעיר מעבודתו, ומאז ועד שהחל בהליכים המשפטיים הוא לא קיבל עדכון על התלונה. נוסף על כך הוא "חש מושפל ונלעג מעצם העיסוק בנושא, וככל שהדברים נפוצו עוד ועוד הוא הושפע מכך לרעה".
לכתב התביעה צורף תיעוד ממכתב ההתפטרות, שבו כתב הצעיר: "האירוע דווח לכם בזמן אמת ונותרה בליבי תחושה קשה מאוד כלפי התנהלות הבנק, שלמעשה לא פעל כמתחייב לטיפול באירוע הגזענות שחוויתי. למרבה הצער, הנני חש עדיין פחד והשפלה קשה מאוד, ועל כן אני לא מסוגל להמשיך ולעבוד בבנק".
פרקליטו של התובע עו"ד מימון פאר: "היה מצופה מארגון גדול ורציני כמו בנק 'דיסקונט' לטפל בגילויי גזענות כפי שהם מתוארים בתביעה בצורה חריפה יותר כלפי העובדת הפוגעת ורגישה יותר כלפי העובד הנפגע".
מבנק 'דיסקונט' נמסר: "מרגע שהנושא הובא לידיעת הבנק, הבנק טיפל באירוע באופן מיידי ובמלוא תשומת הלב. מדובר בתביעה שלישית מטעמו של התובע, לאחר שבאותו אירוע מחק שתי תביעות קודמות. בעקבות התביעה הנוכחית, הבנק נערך להגיש כתב הגנה מטעמו".