חסידות סאטמר מתגייסת למאבק נגד הקו החדש של הרכבת הקלה, שאמור לעבור במאה שערים: גורם בחסידות מצהיר כי בשבועות הקרובים יוזרמו מאות אלפי שקלים למימון המאבק, ובכלל זה הגנה משפטית לעצורים. "הם חשבו שאנחנו הולכים לוותר", אמר הגורם בשיחה עם מיינט ו"ידיעות ירושלים", "אבל התקבלה החלטה בקרב הרבנים שגם סאטמר מצטרפת למערכה כנגד הרכבת הקלה, ואנחנו הולכים להעלות אותה בכמה דרגות".
2 צפייה בגלריה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
הפגנות חרדים קיצוניים בבר אילן נגד הרכבת הקלה
(צילום: לירן תמרי)
לטענתו, בחסידות זעמו על גורמים במשטרה שטענו בחודש שעבר כי ההפגנות ממומנות בידי גורמים חרדים בחו"ל, כשהכוונה היתה לאנשי סאטמר הידועים כקיצונים. "העלילו עלינו שאנחנו שולחים כספים לירושלים. הגיע הזמן שזה יהיה נכון. אנחנו נגד מעבר הרכבת הקלה בשכונות החרדיות, ובפרט בצומת בר אילן. לא ניתן שמדינת ישראל תכפה עלינו את מה שהיא רוצה".
הרב יקותיאל יהודה טייטלבוים, שעומד בראש החסידות הקיצונית אמר בשבוע שעבר: "יש מי שרוצים להכניס את כוחות הטומאה אל תוככי המחנה, מקום ששם מתגוררים יהודים יראי ה', אך ברוך ה' שיש יהודים שמתקנאים בקנאת ה' ומוסרים את נפשם נגד העניין הזה".
כזכור, ביוני 2020 שלח בד"ץ העדה החרדית מכתב אזהרה שמביע חשש כי כלי התחבורה החדש יגרום ל"פריצות". הרבנים טענו כי בגלל כניסת הרכבת לשכונה האזור יהפוך למרכז בילוי', וגם קיים חשש של התושבים מנוסעות בלבוש לא צנוע ומכך שבחורי ישיבה 'יתקלקלו'.
2 צפייה בגלריה
ההשחתה החמורה ביותר עד כה
ההשחתה החמורה ביותר עד כה
ההשחתה החמורה בינואר השנה
(צילום: לירן תמרי)
בדצמבר נערכה הפגנה תחת הכותרת 'רכבת האסון בשכונתנו לא תעבור'. במקביל החלו מעשי ונדליזם, ובהם פגיעה בטרקטורים ובציוד של החברה המבצעת את העבודות. בינואר השנה, לאחר שצעירים חרדים ניפצו שמשות של קרונות רכבת, השחיתו את תחנת שבטי ישראל וגם יצקו בטון למסילה, כינה אז מנכ"ל 'סיטיפס' את האירוע "נסיון פיגוע", ובצדק, מכיוון שאם רכבת עמוסה בנוסעים היתה מתנגשת ביציקת הבטון, זה היה עלול להסתיים בעשרות הרוגים ופצועים.
כמו כן, לאחרונה חשף "ידיעות ירושלים" כי שלמה רוזנשטיין, שמייעץ לראש העירייה משה לירון בנוגע להקמת הרכבת הקלה בריכוזים של החרדים, הפך לאישיות מאוימת ונזקק לאבטחה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים