נכה המרותק לכיסא גלגלים במוסד סיעודי "נווה הורים" עבר התעללות קשה מצד עובד במוסד הרפואי שריסס את גופו בחומר כימי, כך על פי כתב האישום שהגישה היום (ג') פרקליטות מחוז ירושלים.
1 צפייה בגלריה
הטיח חפצים באביו הנכה
הטיח חפצים באביו הנכה
ריסס את המטופל בחומר מסוכן וגרם לכוויות
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, המטפל הסיעודי עיסא עליאן עבד במחלקה בה היה מאושפז הנכה במשך שש השנים האחרונות. לפני שלושה שבועות, במסגרת עבודתו פנה הנכה לעליאן וביקש ממנו להיכנס לחדר השירותים כדי שיוכל לעשות את צרכיו. על פי ממצאי החקירה עליאן הותיר את הנכה בחדר השירותים פונה לעובדת אחרת במעון וביקש ממנה חומצן מימן כלורי. "הנאשם הותיר את הקורבן בשירותים ויצא למסדרון הסמוך, שם ביקש מעובדת הניקיון "מי אש" כאשר כוונתו לחומר ניקיון מסוג מסיר שומנים. עובדת הניקיון שאלה את הנאשם מדוע הוא מבקש "מי אש" ואמרה לו כי היא תנקה את בית הכיסא כיון שאין זה מתפקידו לנקות. הנאשם שב וביקש "מי אש" ובסופו של דבר העובדת מסרה לו בקבוק ובתוכו מסיר שומנים, כאשר היא מזהירה אותו שמדובר בחומר מסוכן".
עליאן חזר לחדר השירותים בו שהה הנכה, וריסס את מסיר השומנים על מטלית שמשמשת לניקיון גופו של הקורבן ועל החיתול. "לאחר מכן שפשף הנאשם את פלג גופו התחתון של הקורבן, באזורהחלציים והעכוז, במטלית הספוגה במסיר שומנים, ולאחר מכן הלביש לקורבן את החיתול הספוג גם הוא במסיר שומנים. הקורבן הרגיש בצריבה בגופו ואמר לנאשם ששורף לו. הקורבן סבל מתחושת צריבה ושריפה בפלג גופו התחתון במשך מספר ימים עד שפונה לקבלת טיפול רפואי".
כתב האישום מתאר כיצד כתוצאה ממעשיו של עליאן נגרמו לנכה חבלות חמורות, כוויות כימיות עמוקות בדרגה שתיים ובדרגה שלוש.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים