כאוס במערכת החינוך הירושלמית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בגמנסיה: בעוד מספר הנדבקים בבית הספר שבשכונת רחביה מוסיף לעלות, התגלה חולה קורונה גם בתיכון הרטמן. עוד דווח כי חניך משבט הצופים ״מצדה״ אובחן חיובי לנגיף. בקרב ועדי הורים רבים בירושלים ובישובים הסמוכים לעיר יוצאת קריאה שלא לשלוח את הילדים לבתי הספר ובמספר מוסדות זו ההחלטה שהתקבלה.
2 צפייה בגלריה
צפויה נוכחות דלילה של תלמידים
צפויה נוכחות דלילה של תלמידים
צפויה נוכחות דלילה של תלמידים
(צילום: גיל יוחנן)
למרות שעיריית ירושלים הודיע אמש (מוצ״ש) כי מלבד הגמינסיה ובית הספר פולה בן גוריון, הלימודים בעיר יערכו כסדרם, ועדי הורים בשמונה בתי ספר נוספים הודיעו כי לא יאפשרו את קיום הלימודים במוסדותיהם. בתי הספר הם תל״י בית חינוך, עופרים, אילן רמון, אורט מינקוף, טדי קולק, רנה קאסן, מקיף גילה והשלום. גם בישוב מבשרת ציון הסמוך לירושלים, הודיע ועד ההורים כי הוא ממליץ לא לשלוח את הילדים לבית הספר. המלצות דומות עוברות גם בקבוצות ווטסאפ של ועדי הורים בישובים סמוכים לירושלים.
2 צפייה בגלריה
הגימנסיה העברית, היום
הגימנסיה העברית, היום
הגימנסיה העברית, אתמול
(צילום: לירן תמרי)
״בתום הערכת מצב הוחלט כי על פי הנחיות משרד הבריאות וקבינט הקורונה, הלימודים בירושלים יתקיימו כסדרם וכל בתי הספר יפתחו מלבד הגמנסיה״, אמרו בעירייה אך כאמור ההערכות הן שהורים רבים יעדיפו להשאיר את ילדיהם בבית בימים הקרובים. בתוך כך, בעירייה הזכירו כי ״ההנחיה כי אין חובת הגעה ללימודים עדיין תקפה״.
לפני יומיים הודיע משרד החינוך כי כ- 75% מהחולים במערכת החינוך בישראל הם מהגימנסיה בירושלים.
יחד עם זאת, בית החולים הדסה והעירייה סיכמו על בדיקה מקיפה לכל צוות המורים של הגימנסיה החל מהיום בבוקר, בעמדת ״היבדק וסע״ שהוקמה מחוץ לבית החולים באופן מבודד כדי למנוע עירוב של הנבדקים עם מטופלי בית החולים.
פורסם לראשונה: 01:02, 31.05.20