סניף ׳ארומה׳ בקניון מלחה יפסיק את שיתוף הפעולה עם הרבנות הראשית ויסיר את תעודת הכשרות שלה. ל-mynet נודע כי הנהלת המקום החליטה לעבור להשגחה של ״ארגון רבני צהר״ ולקבל ממנו את תעודת הכשרות עבור הסניף — שיישאר כשר. כזכור, השבוע פרסמנו לראשונה כי אחרי 40 שנה: מסעדת ׳אמא׳ בירושלים מוותרת על תעודת הכשרות של הרבנות.
2 צפייה בגלריה
עוזבים את הרבנות
עוזבים את הרבנות
עוזבים את הרבנות
(צילום: יואב דודקביץ, מיקי אלון)
ארגון רבני צהר, שהוקם בשנת 1995 על ידי רבנים אורתודוכסים, פועל להנגשת שרותי הדת, אירועי החגים ואירועי מעגל החיים לכלל החברה ומציע בין השאר תעודת כשרות אלטרנטיבית לזו של הרבנות. לדברי הארגון, ״כל בית עסק המפוקח על ידנו מקבל תעודה המעידה על הנושאים הכשרותיים והמפוקחים על ידנו. על פי חוק בישראל רק לרבנות הראשית מותר להשתמש בכתב במילה ׳כשר׳. אנו כגוף כשרות פרטי משתמשים במילה "פיקוח" ובשמנו – "צהר". אנו שמחים לומר שהלקוחות הרבים הסועדים במאות בתי העסק שבפיקוחנו מוקירים ומעריכים את ההלכתיות שבפיקוח מערך הכשרות של צהר״.
המהלך של סניף ארומה במלחה מצטרף כאמור למסעדת ׳אמא׳, מסעדת ׳אקליפטוס׳ הירושלמיות. בשנים האחרונות נרשמת מגמה דומה בקרב מאות בעלי עסקים ברחבי הארץ ובירושלים בפרט. רק לפני מספר חודשים החליט בעלי בית הקפה ׳קאלו׳ שבשכונת בקעה לעשות מהלך זהה, לאחר שהרבנות החליטה לשלול לו את תעודת הכשרות בגלל מוצאו הערבי של הטבח. הצעד שנקטו בבית הקפה הביא לתמיכה רחבה ומלקוחות שהגיעו מכל רחבי הארץ בשביל לחזק את בעלי המקום. מקרה דומה התרחש ב״פלאפל התאומים״ שלפני מספר חודשים החליטו לוותר על תעודת הכשרות של הרבנות ועוררו סערה גדולה — שהביאה עליהם תמיכה של עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
מסעדת אמא
מסעדת אמא
מסעדת אמא
(צילום: אלון לוי)