רק יומיים עברו מאז הוסרה תעודת הכשרות מעל דלת הכניסה של ׳קפה קאלו׳, אחד מבתי הקפה הוותיקים והמוכרים בירושלים, ובמקום עדיין מנסים להתמודד עם כמות אנשים גדולה במיוחד שפוקדת את בית הקפה, רובם בכלל לא הכירו אותו עד השבוע.
2 צפייה בגלריה
קפה קאלו
קפה קאלו
קפה קאלו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק )
כזכור, ביום שני, הגיע משגיח כשרות מטעם המועצה הדתית לבית הקפה ולאחר ויכוח עם הבעלים באשר לאופן השימוש בכיריים על ידי הטבח במקום שמוצאו ערבי, הוסרה התעודה מהקיר ונלקחה בידי המשגיח. הרבנות הראשית לישראל הגיבה יותר מאוחר ואמרה כי ״על פי דרישות ההלכה, במטבח כשר אין אפשרות למי שאינו יהודי לבשל על אינדיקציה״, לכן החליטה לשלול לבית הקפה את התעודה.
״הגיעו אלינו מהמון מקומות מחוץ לירושלים, זה מרגש״, סיפר יעקב בן אלול ל-mynet. ״הרצליה, הוד השרון, תל אביב. אמרו לי שהגיעו במיוחד אלינו אחרי ששמעו את הסיפור. חשוב לי להגיד שאנחנו לא מחפשים מלחמות, אנחנו בסך הכל רוצים להוציא לימונדה מהלימון ולסיים עם הסיפור הזה״. קפה קאלו, ידוע כמקום פופולרי בקרב האוכלוסייה הדתית באזור, ולבן אלול חשוב להדגיש: ״אנחנו נישאר כשרים, הקהל הדתי מאוד חשוב ואהוב עלינו, דבר לא הולך להשתנות. אנחנו נפנה לגופים המתאימים ונקבל תעודת כשרות״.
2 צפייה בגלריה
רחל ויעקב בן אלול, בעלי קפה קאלו
רחל ויעקב בן אלול, בעלי קפה קאלו
רחל ויעקב בן אלול, בעלי קפה קאלו
(צילום: נעם ריבקין-פנטון)
בנוסף, בעמוד הפייסבוק של בית הקפה, נכתב מוקדם יותר: ״נחתור להשיג את הכשרות המתאימה לנו והמכבדת את כולם ונעבוד רק עם גופים שיודעים להניע שיח מקרב, ולנהוג בדרך ארץ. בקאלו עובדים יהודים, ערבים, נוצרים, אפילו בודהיסיטים עבדו כאן. נכים, נשים, גברים ומה שביניהם. כולם בני אדם. שווים אצלנו. מסרנו את תעודת הכשרות בשאט נפש למשגיח. פרספקטיבה. אנחנו לא נתינים עיוורים. אם צריך להפעיל שיקול דעת - גם במחיר פגיעה בנו, נפעיל. כאלה אנחנו״.
הרבנות הראשית בחרה להשיב בדרכה שלה — ופרסמה את גרסתה לאירוע בעמוד הפייסבוק שלה. בין השאר היא כתבה כי ״המפקח ניסה להסביר את הדברים לבעל העסק, אך לאחר שזה לא הראה נכונות להקשיב, נאלץ המפקח לשלול לו את תעודת הכשרות״.
.