מסעדת ׳אמא׳, אחד מהמוסדות הקולינריים הירושלמים המפורסמים ביותר בבירה, נפרדת מתעודת הכשרות של הרבנות אחרי ארבעה עשורים בהם פועל העסק. הבעלים, בחרו לאחרונה לעבור להשגחה של ״ארגון רבני צהר״ ולקבל ממנו את תעודת הכשרות.
1 צפייה בגלריה
מסעדת אמא
מסעדת אמא
מסעדת אמא
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
בשיחה עם mynet, מסביר בעלי המסעדה יורם בנימין את ההחלטה. ״דבר ראשון חשוב לי מאוד שידעו שאין לנו דבר נגד הרבנות, אנחנו לא באים להילחם ואנחנו לא רוצים לעשות מזה עניין. אנחנו מעריכים ומכבדים את המוסד ועבדנו איתו בשיתוף פעולה מצוין לאורך השנים. בחרנו לעבור לצהר מסיבה טכנית בלבד. אנחנו פשוט רוצים לעבוד עם ספקי ירקות אחרים, כאלו שאנחנו בוחרים. עם תעודת הכשרות של הרבנות זה לא התאפשר לנו". במקום מדגישים כי המסעדה ממשיכה להיות כשרה וכי דבר לא צפוי להשתנות.
מסעדת "אמא" נפתחה ב-1981 על ידיו הוריו של יורם, עמרם ומרים בנימין, שעלו לארץ - היא מעיראק והוא מכורדיסטן. היום, יחד עם יורם עובדות במסעדה גם שתיים מבין שלוש בנותיו.
המהלך של מסעדת ׳אמא׳ מהווה מכה לרבנות הראשית, שכן מדובר במוסד ותיק ומוכר ביותר שהפך עם השנים לאחד הסמלים הבולטים בדרך לשוק מחנה יהודה. בשנים האחרונות נרשמת מגמה דומה בקרב מאות בעלי עסקים ברחבי הארץ ובירושלים בפרט. רק לפני מספר חודשים החליט בעלי בית הקפה ׳קאלו׳ שבשכונת בקעה לעשות מהלך זהה, לאחר שהרבנות החליטה לשלול לו את תעודת הכשרות בגלל מוצאו הערבי של הטבח. הצעד שנקטו בבית הקפה הביא לתמיכה רחבה ומלקוחות שהגיעו מכל רחבי הארץ בשביל לחזק את בעלי המקום.
מקרה דומה התרחש ב״פלאפל התאומים״ שלפני מספר חודשים החליטו לוותר על תעודת הכשרות של הרבנות ועוררו סערה גדולה — שהביאה עליהם תמיכה של עשרות אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ.