ערב יום השואה תשפ"א, בירושלים ישנם כ-11 אלף ניצולי שואה והתקציב העירוני המושקע לטיפול בהם עומד על כ-3.1 מיליון שקלים. אלה אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בירושלים:
1 צפייה בגלריה
יום השואה
יום השואה
יום השואה
(צילום: shutterstock)

טקס רשמי של עיריית ירושלים בפסגת זאב

טקס רשמי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, במעמד ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ויו"ר הקרן לרווחת ניצולי שואה, לימור לבנת, יתקיים בהיכל פיס לתרבות ולאומנויות ירושלים בפסגת זאב הערב (ג') ה-7 באפריל, בשעה 18:00. את הטקס תנחה השחקנית מיה דגן ובו ישתתפו האמנים להקת שלווה, הראל סקעת, אברהם טל, פיטר רוט, לי בירן, אליאנה תדהר וקובי אפללו.
הכניסה לטקס ע"פ הנחיות התו הירוק, ללא תשלום ובהזמנת כרטיסים מראש באמצעות המוקד *2912 או באתר האינטרנט. הטקס ישודר גם בשידורי קשת לקראת השעה 22:00.

ארגון "שירה חדשה"

ארגון 'שירה חדשה' תארח את מאיר רייכרט, יליד העיר פרושקוב בפולין. "אמו של מאיר הצליחה להבריח אותו מהגטו, והוא נאלץ לנדוד לבדו ללא הפסק כדי להינצל. מאיר ישתף בקורותיו, ובמהלך הערב יישזרו שירים הקשורים לסיפור, מלווים בנגינה של בת משפחה", נכתב בעמוד הפייסבוק של האירוע. כדי לאפשר גם לבני נוער (לפני חיסון) לשמוע את העדות ממקור ראשון, הועתק מיקום ההתכנסות, והיא תהיה בחצר של מתחם בית הכנסת (בית יהודית), באוהל. כסאות ימוקמו גם מחוץ לאוהל, והערב ישודר במקביל גם בזום ובפייסבוק. מומלץ להצטייד בלבוש חם. רחוב עמק רפאים 12 ירושלים.
ניתן להצטרף גם בזום - לחצו כאן. לפרטים נוספים - עמוד הפייסבוק.

זיכרון בסלון לעולים חדשים ב-5 שפות

במסגרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תקיים עיריית ירושלים סדרת אירועי זיכרון בסלון עבור עולים חדשים וצעירים בחמש שפות שונות במרכז צעירים ירושלים (שבטי ישראל 22, מוסררה).
19:30-18:00 | "המילים שיש לי" עדה אחימן (עברית)
19:30-18:00 | "יש בי אהבה והיא תנצח" יעל אשכנזי (צרפתית)
19:30-18:00 | "נקמת השורד" יוסף חוזה לייבקוביץ (אנגלית)
21:00-19:30 | "זיכרון לדורות" שמשון פורר (ספרדית)
21:00-19:30 | "האסיר מבגדד" צ'יצ'י לוי (עברית)
21:00-19:30 | "היום שאחרי המלחמה" יעקב ליברמן (רוסית)
להרשמה - לחצו כאן.

"זיכרון בסלון"

21:00 | זיכרון בסלון אצל ראש עיריית ירושליים משה ליאון, שיארח את שורדת גטו צ'רנוביץ' ותושבת ירושלים, עלית אולשטיין, שתספר את סיפורה. השיחה תועבר בשידור לייב בדף הפייסבוק של ראש העיר ובדף הפייסבוק העירוני.
22:00-20:30 | זיכרון בסלון עם מאירה פרתם (הבית בפלמ"ח 53).
מאירה פרתם מספרת את סיפורה של אמה חנה גרינפילד ניצולת המחנות טריזינשטט אושוויץ וברגן- בלזן. הכניסה בהתאם להנחיות ולבעלי דרכון ירוק. נא הביאו כלי נגינה
18:00 | מפגש מקוון לערב יום השואה על נשים יוצרות בשואה.
שיח עם מוטי סנדק, עורך הספר "עיר של חלום" על דמותה של אלזה לסקר שילר, על המחזה 'אניואני' ועל הגיליון המיוחד שערך על יצירות של נשים בשואה ואחריה. לפרטים נוספים לחצו כאן.
כנסו לאתר ומצאו סלון פיזי או ווירטואלי בו תוכלו להצטרף למסורת ישראלית חדשה שמעצבת את הדרך שבה אנחנו, ילדינו ונכדותינו נזכור, נשמור וניישם את לקחי השואה - לפרטים נוספים לחצו כאן.
20:00 | זיכרון בסלון בתחנה הראשונה.
רחל שטרנגר, שנולדה וגדלה בבלגיה תספר את סיפור הגבורה של אמא שבזכותו שרדו היא ואחותה את המלחמה. טרמינל | רביעי, 7.4, 20:00. הכניסה תתאפשר על בסיס מקום פנוי בלבד ובהצגת תו ירוק. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית

השנה, אגודת הסטודנטים בחרה לזכור ולציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהתכנסות משותפת, ומזמינה כל סטודנטית וסטודנט לקחת חלק פעיל במעגלי שיח שיתקיים הערב (ד') , ה-07/04/2021 בשעה 18:30, בגן העצמאות בסמוך לרחוב אגרון. יש לאשר את הגעתכם בטופס - לחצו כאן. לפרטים המלאים בפייסבוק - לחצו כאן.