ערפאת ארפאעיה, הנאשם ברצח ואונס הנערה אורי אנסבכר, הודה היום (א') לראשונה בביצוע המעשים. זאת, לאחר שדרש לשוחח עם אימו כתנאי לשיתוף פעולה מצידו. בנוסף, ביקש ארפאעיה לקבל חוות דעת פסיכיאטרית שתקבע את אחריותו לביצוע המעשה.
בעבר, טען עו"ד סואעד המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית כי ארפאעיה מוכן להודות באישומים המיוחסים לו, אך ברגע שנקראה ארפאעיה להודות בפני בית המשפט, הוא נאלם דום.
1 צפייה בגלריה
המחבל ערפאת ארפאעיה
המחבל ערפאת ארפאעיה
המחבל ערפאת ארפאעיה
(צילום: יואב דודקביץ')
מוקדם יותר, הנאשם ברצח אורי אנסבכר, סרב לשתף פעולה עם עורך דינו ובמהלך המשפט המתנהל בעניינו, עד שבית המשפט יורה על שב"ס לאפשר לו שיחת טלפון עם אמו.
הבוקר (ראשון) נקבע להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בעניינו של ארפאעיה. בפתח הדיון, ציין עו"ד סואעד המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, כי הוא אינו יכול לבצע את תפקידו ולייצג את ארפאעיה, היות וזה כלל לא משתף עמו פעולה, ואינו מוסר גרסה עקבית - זאת מזה חודשים ארוכים.
לטענתו, ארפאעיה מתנה את שיתוף הפעולה שלו עם עורך דינו, ועם המשפט המתנהל, בכך שיותר לו לשוחח עם אימו.
היום, לאחר שסנגורו ציין דברים אלה בייאוש, הורה בית המשפט על שב"ס כי יתאפשר לארפאעיה לקיים שיחת טלפון עם אמו. עם זאת, ציין השופט רפי כרמל, ראש ההרכב המשולש הדן בעניינו, ביחס לסירובו של ארפאעיה לשתף פעולה עם המשפט, כי "הוא לא יכול להכתיב לנו את העניין הזה. ההתנהלות הזאת שלו לא יכולה להיות מקל בהתקדמות ההליך".
עו"ד קידר מטעם הפרקליטות מסר: "מרוצים שהשלב הראשון כפי שהסתיים. הנאשם הודה כבר בשלבי החקירה ולכן ההודאה היום היתה צפויה. אנחנו נמתין לראות את ההתפתחויות לגבי חוות הדעת שהגנה מבקשת להגיש. אנו בטוחים שיש להרשיע את הנאשם בעבירות מין ורצח שמיוחסות לו ובהתאם לגזור עליו מאסר עולם. הוא מבקש לבדוק את שאלת האחריות שלו ואת מצבו הנפשי. הוא לא טוען להיעדר כשירות".