התחנה הראשונה ירושלים מציגה את הצעד הראשון שלה באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה: קפסולות המשמשות לישיבה של לקוחות במסעדות, ברים ובתי קפה.
3 צפייה בגלריה
הקפסולה במתחם התחנה
הקפסולה במתחם התחנה
הקפסולה במתחם התחנה
(צילום: מתחם התחנה הראשונה)
השבוע הוצבו קפסולות צמוד לבית העסק "מיץ פטל" שבתחנה הראשונה בתכנונו של האמן ג'קה וינוגרד. הפתרון מבקש לסייע הן כמענה לעונת החורף והן כפיתרון להנחיות משרד הבריאות וההקפדה על הנחיות 'התו הסגול'.
במתחם התחנה הראשונה התחילו בתכנית אסטרטגית מיוחדת לחודשי החורף ליציאה מן הסגר הכללי תוך מחשבה רצינית על חידושים ומציאת פתרונות יצירתיים. במתחם מספרים כי ישנם עוד כמה סגנונות לקפסולות.
עוד בחדשות:
בוגר בצלאל והאמן ג'קה וינוגרד מסר: "החומרים המרכיבים את הקפסולה הם החומרים הכי פשוטים שיש - פרופיל ברזל וסנטף. בחלק הקדמי ובחלק האחורי השתמשתי בפוליאפילם. הרעיון מזכיר את הקשת הירושלמית עם האבן רושה והקשתות העתיקות.
"הסנטף הוא חומר מאוד נפוץ בארץ אבל לא ראיתי שמשתמשים בו לצורה מעוגלת. אני מאמין במוצר בעיקר בגלל הפשטות שלו והייחודיות שלו".
בעלי 'מיץ פטל', אייל אביטל שיזם את הרעיון בשיתוף מתחם התחנה הראשונה אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "הרעיון לא נוצר בבוקר אחד, אלא זו הבנה עמוקה של המצב שהולך לקרות בשנה שנתיים הקרובות. אני לא מאמין שהגלים ייגמרו ושיהיה חיסון. המסעדות הולכות לסבול בחוץ אז לקחתי את המתחם ישיבה שלי הסתכלתי קצת על מקומות כמו ניו-יורק ואירופה כי הם כבר מצאו פתרון אחר. אנשים צריכים לחיות, לצאת ולבלות. משם לקחתי את הרעיון". עוד סיפר אביטל כי בסוף השבוע יוצבו 3 קפסולות נוספות בבית העסק.
3 צפייה בגלריה
הקפסולה במתחם התחנה
הקפסולה במתחם התחנה
הקפסולה במתחם התחנה
(צילום: מתחם התחנה הראשונה)
מנהל שיווק מתחם התחנה, ליאור שפירא מסר: "בניגוד לממשלת ישראל, שלא מציגה שום תכנית לעסקים הקטנים ולעולם הבילוי והתרבות ליציאה מן המשבר, אנחנו לא מתכוונים לוותר ומתכוונים לספק את תחושת הביטחון המירבית ללקוחות ולקהל התחנה הראשונה בירושלים.
"למעשה, אנחנו מציגים כאן מודל ישיבה מחודש לעסקים עם שטחי הצמדה, והחזון שלנו בהנהלת התחנה הוא שכל מסעדה ובית עסק בתחנה, יבנה קפסולות כאלה כפתרון הושבה אלטרנטיבי לתקופת 'פוסט קורונה'.
3 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים
(צילום: אדווה חולי)
כאמור, מדובר בחומרים פשוטים להרכבה ולא מדובר במוצר יקר. אני מצפה לראות נכונות מהרשויות להתקין קפסולות כאלה ולעודד את העסקים השונים להתקין אותם. כגנרטור תרבות מוביל ומרכזי בעיר, אנו עם הפנים קדימה, ועובדים על עוד מגוון רחב של חידושים, הן בתחום הנראות במרחב הציבורי, והן בתחום הבשורות הקולינריות בירושלים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים