טענותיהם של הורים ותלמידים ב"בגימנסיה העברית" לפיהם הנחיות משרד הבריאות לא יושמו בצורה מיטבית בשטח בית הספר מקבלות משנה תוקף בתמונות שהגיעו לידי מיינט ירושלים.
על פי התמונות עשרות תלמידים לא הקפידו על שמירת מרחק של 2 מטר אחד מהשני.
2 צפייה בגלריה
תלמידי הגימנסיה
תלמידי הגימנסיה
תלמידי הגימנסיה
(צילום: פרטי)
על פי סדרת התיעודים שצולמו לפני כשבוע, עשרות תלמידים תועדו כשהם עומדים בגרם המדרגות בכניסה לבית הספר במשך דקות ארוכות, תוך שהם לא שומרים על מרחק של 2 מטרים כמתחייב.
אמנם התמונות צולמו בשבוע שבו ניתנה הקלה על חבישת מסכות בגלל החום הכבד, אך התמונות מצביעות על מגמה אחרת.
כזכור, עד עתה אובחנו כ-160 תלמידים ואנשי צוות כנושאים את הנגיף. התפרצות הקורונה בבית הספר הובילה לסגירתו עד להודעה חדשה והערכה כי הוא ייפתח רק בעוד שבוע וחצי. דבר התפרצות הנגיף פורסם לראשונה במיינט ירושלים. גם בבתי ספר בדרום העיר נמצאו חיוביים מספר תלמידים נוספים בקורונה.
2 צפייה בגלריה
תלמידי הגימנסיה
תלמידי הגימנסיה
תלמידי הגימנסיה. ללא שמירת מרחק
(צילום: פרטי)
האישה שצילמה את התמונות סיפרה למיינט ירושלים: "אני פשוט הייתי מזועזעת שכולם ככה מתקבצים אחד עם השני. אמרתי שאם ככה זה נותנים להם להסתובב בטוח שיש שם חולים. אני צילמתי את זה ושלחתי לבת שלי כי הייתי בטוחה שהיא לא תאמין לי".
בסוף השבוע, אם לילד בגימנסיה, חדווה אבולעפיה העבירה בשיחה mynet ביקורת על ההנהלה: "אנחנו עוברים ימים לא פשוטים, בכיתה של הבן שלי יש 6 חולים מאובחנים. בשל כך, בני החייל לא יכול לחזור הביתה. המחיר שאנחנו משלמים לא פשוט. טעיתי כששלחתי את הילדים לבית הספר. במקום חום בדקו סמל בית ספר, ידענו שלא מקפידים על ההנחיות".
תלמיד בתיכון פרסם פוסט ובו טענות קשות כלפי החזרה ללימודים: "מעבר לכך שהייתה טעות להחזיר את הלימודים - בית הספר לא התייחס להנחיות משרד הבריאות, בכניסה לבית הספר התלמידים פשוט הצטופפו".