בעקבות ההתפרצות המדאיגה, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה התריע השבוע כי הגימנסיה עלולה לייצג ככל הנראה, התנהלות דומה בבתי ספר אחרים ברחבי העיר והארץ. ממצא ראשוני מבדיקת גל ההדבקה בגימנסיה חושף כי איש צוות הגיע במשך מספר ימים עם סימפטומים לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
הגימנסיה העברית
הגימנסיה העברית
הגימנסיה העברית
(צילום: רועי אלמן)
"אירוע התפרצות של מגפת הקורונה ב'גימנסיה העברית' בירושלים מדגיש את הסיכון הקיים בפתיחה מלאה של מערכת החינוך ללא הקפדה על כללי הריחוק החברתי", נכתב.
מרכז המידע אף המליץ כי "ממקרה של זיהוי קורבנות בבית ספר, יש לתת מענה ייעודי לבית הספר הכולל בדיקות מקיפות ומהירות לכלל התלמידים והמורים ועל בסיס בדיקות אלה- זיהוי ובידוד מהיר גם של נדבקי 'מעגל שני'.
המלצה נוספת היא "הקפדה יתרה על אי הגעה למסגרות הלימוד במקרה של חשד למחלה, מתן דוגמה אישית על ידי הורים ומורים ואכיפה של נהלי נסיעה מתאימים בהסעות לבתי הספר בדגש על דילול ההסעות, שיאפשר שמירת רווחים בין התלמידים בהסעה, לצד הקפדה על מסכות".
עד כה 173 תלמידים, אנשי צוות וקרובי משפחה שלהם חלו בקורונה. ב- 26 במאי אובחן תלמיד ראשון בבית הספר כחולה ובעקבות כך נכנסו לבידוד 47 תלמידים ו-9 מורים שהיו אתו במגע. ב- 28 במאי אובחן תלמיד נוסף כחולה (שאינו קשור לאירוע ההדבקה הראשון), ובעקבות כך הוכרז על התפרצות המגיפה ובית הספר נסגר.
בעקבות ההדבקה, החל ממוצאי שבת מספר ועדי הורים בירושלים השביתו את בתי הספר בהם עלה חשש להידבקות או נמצא תלמיד ומורה שחלו בקורונה.