לנג VS פרידמן: בית המשפט קבע השבוע כי יו"ר ועד סוחרי השוק תתנצל בפני יו"ר מינהל קהילתי לב העיר בתוך 7 ימים. בדיון שנערך אתמול (א') בבית המשפט לתביעות קטנות, קבע השופט אהרן אורנשטיין כי יו"ר ועד הסוחרים של שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, תחזור בה מהביטוי "מסע צלב" שבו השתמשה כנגד יו"ר המינהל הקהילתי אופיר לנג. עוד קבע השופט כי היא תפרסם התנצלות ואת פסק הדין שהתקבל בפוסט נפרד בעמוד הפייסבוק האישי שלה בתוך שבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
ד"ר לנג ופרידמן
ד"ר לנג ופרידמן
ד"ר לנג ופרידמן
(צילום: פרטי ויואב דודקביץ')
הרקע לתביעה היא תוכנית 'עיר המדרחובים' של עיריית ירושלים שנערכה לפני כשנה. לנג היה אחד ממובילי המחאה כנגד 'עיר המדרחובים' במסגרת תפקידו. תלונות רבות נשמעו מצד התושבים על פגיעה קשה בהם באופן לא מידתי בהשוואה ליתרון שהיא מעניקה למספר מצומצם של בעלי עסקים. לנג השמיע את קולם של התושבים בפני נציגי העירייה והדהד את טענותיהם. פרידמן מאידך, הביעה תמיכה בתוכנית מתוקף תפקידה כיו"ר ועד הסוחרים.
במסגרת ריאיון שהעניקה לדף הפייסבוק 'מדינת ירושלים', טענה כי בשל תמיכתה ספגה היא וילדיה איומים והטרדות. בתגובה, הגיש ד"ר לנג בבית המשפט לתביעות קטנות תביעת לשון הרע כנגדה. לדבריו, הריאיון נועד להתסיס את הקוראים לצרכים פוליטיים (פרידמן עמדה אז במוקד מסע בחירות ליו"ר ועד הסוחרים – א"פ), תוך האשמתו במסע צלב שהוביל נגדה.
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מסר בתגובה: "במסגרת העשייה שלנו לרווחת תושבי השכונה, המינהל הקהילתי ואנוכי חשופים באופן תמידי הן לאמירות חיוביות מצד הציבור והן לביקורת בונה אליה אנו מתייחסים בכובד ראש ולמדים ממנה. עם זאת, יש הבדל בין ביקורת קשה ככל שתהיה, לבין הכפשות חסרות כל אחיזה במציאות מתוך אינטרסים שאינם עולים בקנה אחד עם רווחת הציבור, ושבמקרה זה אף מנוגדות לחוק ולא מוגנות תחת חופש הביטוי. אני מברך על החלטת בית המשפט, שמח שגב' פרידמן חזרה בה מדבריה ומקבל את התנצלותה".
תגובתה של יו"ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן תפורסם כשתתקבל.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים