סכסוך בדציבלים גבוהים בין שני הפאבים הידועים במרכז העיר – ה'בירמן' וה'בולינט'. בחודשים האחרונים איבד רחוב דורות ראשונים את השקט שאפיין אותו. אבל לא מדובר בהמולה בגלל לקוחות שגודשים את בתי העסק. ההפך הוא הנכון. המוסדות הוותיקים נלחמים זה בזה בעוצמת המוזיקה המתנגנת, והריב מרעיש את כל הסביבה.
2 צפייה בגלריה
הבולינט
הבולינט
הבולינט
(צילום ארכיון: ענר גרין)

מנגינה צורמת ותגובה הולמת

"לאחר החזרה מסגר הקורונה, כשפתחנו בשנית, התחילה התנכלות מאוד קשה מצד ה'בולינט' כלפינו". טוענת עופרה בירון, בתו של דן בירון, בעלי ה'בירמן'. "אנחנו מנגנים כל ערב מוזיקה חיה בעוצמה של כלי נגינה. זה אומנם חזק, אבל לא ברמה של מועדונים.
עוד בחדשות:
"התגובה של ה'בולינט' היא להפנות אלינו רמקול ענק שהם מוציאים החוצה ולהשמיע מוזיקת טרנס מהמחשב בקולי קולות".
דור סירקוביץ', הבעלים של ה'בולינט': "במקום שבו העסק שלי גובל בעסק של ה'בירמן' פשוט אי אפשר לשבת בגלל המוזיקה הרועמת. הם מנגנים פה מוזיקה בקולות רמים, ומדובר בהרכבים של כשבעה נגנים בממוצע שמנגנים כל ערב בעוצמה רבה.
"העסק שלי נפגע, כי מהרגע שהוא מתחיל לנגן המקום שלי מתרוקן. אי אפשר לשבת אצלי מרוב שהמוזיקה צורמת", טוען סירקוביץ'.
כדי להתגבר על המוזיקה של בר ה'בירמן' החליט הבעלים של הבולינט 'להחזיר' לו במוזיקה רועמת משלו. כך שהסכסוך הזה גורם לכך שקולות של מוזיקה רמה נשמעים משני בתי העסק, מה'בירמן' מצד אחד ומה'בולינט' מצד שני. "אמרתי לבירון שאם אני יושב בבר ולא יכול לשמוע את המוזיקה שלי, אני מגביר". בירון לא נשאר חייב וצועק על העובדים של ה'בולינט' ועל הדיג'יי שנשכר להחליש את המוזיקה.

השכנות הטובה שאבדה

למרות האיבה ביניהם בימים אלה, בעבר הם ידעו לנהל יחסי שכנות מסוג אחר לגמרי. "אולי לא היינו חברים, אבל היתה לנו שכנות טובה מאוד", מספרת בירון. "אם היינו צריכים משהו במהלך הערב אז ביקשנו מה'בולינט', ולהפך. אומנם היינו מתחרים, אבל ידענו לשמור על יחסים תקינים. מעולם לא הפרענו אחד לשני".
2 צפייה בגלריה
'בירמן'
'בירמן'
'בירמן'
(צילום: חיים צח)
גם סירקוביץ' מספר על הסדרים שנעשו בין שני העסקים בלי שהיה צורך שיחליפו ביניהם אפילו מילה. "בימי שני הוא היה מביא לפה להקה שניגנה פה קבוע במשך שלוש שנים. הם אפילו השתפרו עם הזמן. ידעתי שזו להקה שחשובה לבירון ואני מפרגן לו. לכן החלטתי שבימי שני לא אנגן מוזיקה בכלל, ואמשוך לקוחות באמצעות מבצע אטרקטיבי על התפריט.
"בימי ראשון אני עושה ערבי 'בירה ונשירה', וכדי להשתלב איתי בירון לא משמיע מוזיקה מהצד שלו ומקיים ערבי ציור. כך שבעיקרון יש פה רצון לעבוד ביחד. אני רוצה לפתור את הסכסוך הזה, אבל אנחנו לא מצליחים להגיע לפשרה לגבי המוזיקה בסופי השבוע".
בינתיים ממשיכים שני בעלי הברים להילחם זה בזה, כאשר סלע המחלוקת הוא הרצון למשוך לקוחות. אלא שנראה כי הסכסוך עושה את ההפך והלקוחות בורחים מהאזור, כפי שמעידים שני בעלי העסק.
"אין לי שום דבר נגד דן. להפך, מדובר באדם שאני מעריץ. אמרתי לו את זה גם בפניו. הוא מבוגר שכיף לראות ואני מאחל לעצמי שבגילו אהיה חיוני כמוהו. הלוואי שגם אני כשכן שלו הייתי יכול ליהנות ממנו. אני לא רוצה במלחמה מולו. אני פשוט לא רוצה שייווצר לי פה נזק, והוא יוצר לי נזק, אז אני מגביר את המוזיקה עד שאני שומע שהוא ניזוק בחזרה", מסכם סירקוביץ'.   
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים