הקרב המשפטי נגד במיזם ה'הרסני'. בעלי הנכסים במרכז המסחרי ברחוב ההגנה בגבעה הצרפתית מתנגדים לתוכנית הבנייה שמקדמת חברת 'אזורים' במקום, שכוללת הריסת המבנים הקיימים שבבעלותם, והם אף הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בעניין.
1 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי בגבעה הצרפתית
המרכז המסחרי בגבעה הצרפתית
המרכז המסחרי בגבעה הצרפתית
(צילום: יואב דודקביץ')
בתביעה טוענים 35 בעלי נכסים כי התוכנית המקודמת במקום אינה בהסכמתם ותפגע בזכויותיהם הקנייניות. לגרסתם, הגם שמדובר במבנה ישן שהוקם בשנות ה־70 של המאה הקודמת, החברה המשכנת 'אזורים' טרם דאגה לרשום את הנכסים שבבעלותם בטאבו, אף שהתחייבה לעשות כן. יתרה מזאת, עד היום אפילו לא נרשמו הערות אזהרה לטובתם. לטענת התובעים, 'אזורים' מנצלת לרעה את מעמדה כחברה המשכנת ומקדמת תוכנית פינוי־בינוי במקום בלא שיצרו איתם כלל קשר בנושא.
על פי התוכנית המוצעת, שתובא בקרוב לאישור ועדות התכנון, במקום ייבנה פרויקט נרחב לשימושים מעורבים. בין השאר יוקמו חמישה בנייני מגורים שבהם 213 יחידות דיור. גובה המבנים ינוע בין 8 ל־18 קומות, וכן יוקם חניון תת־קרקעי. בבסיס המבנים יוקם מרכז מסחרי חדש ומשודרג, שיחליף את המרכז הישן, שייהרס לחלוטין.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד טל רנאל־כהן ממשרד עורכי הדין רנאל־גיסר, בעלי הנכסים דורשים להורות מיידית על רישום הערת אזהרה על שמם בטאבו, להצהיר כי כל הזכויות הקנייניות בחלקה המדוברת שייכים לבעלי הנכסים בלבד, וכן לרשום בהמשך את הנכסים בטאבו על שמם.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים