"תחושה של חוסר ביטחון": תושבי שכונות התפר בירושלים מספרים על התפרעויות שמתקיימות גם בשכונות שלהם וסמוך אליהן. לטענתם, הפרות סדר אלה לא זוכות לתשומת הלב כיוון שהן פחות משמעותיות יחסית למתרחש בשאר הארץ.
3 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה בארמון הנציב
כוחות המשטרה בארמון הנציב
כוחות המשטרה בארמון הנציב
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
ההצתות באזור ארמון הנציב
ההצתות באזור ארמון הנציב
ההצתות באזור ארמון הנציב
(צילום: פרטי)
"אמנם אין פה פגיעות בנפש, אבל למי שגר פה וחי בתחושה של חוסר ביטחון במובן של לצאת אל הרחוב ולקחת את הילדים לגן המשחקים זה מאד לא בריא", סיפרה תושבת ארמון הנציב, ליה אלבז (42) למיינט ירושלים. "בשבת האחרונה לדוגמא לא היינו בבית כל היום. אנחנו מכניסים את עצמנו לסוג של עוצר מבחירה. ברחוב רובוביץ' שרפו רכב לפני יומיים והלילה ברחוב אבו רביע ירו זיקוקים. כל לילה יש המון התפרעויות בכפר, ויש ירי מהכיוון כל הזמן. המשטרה כל הזמן צריכה להתערב. גם בכביש החדש יש כל מיני התפרעויות. זה לא בא לידי ביטוי בתקשורת כיוון ש'זה קטן מדי' יחסית למה שקורה בשאר הארץ".
נעמי קמחין (39), תושבת ארמון הציב גם היא, מספרת על חוויה דומה: "אתמול בלילה שוב ירו עלינו כמויות של זיקוקים מכיוון הכפר, התפרעו והשתוללו ברחובות הצמודים. זה התחיל כבר ביום שני בלילה אבל זה הפך להיות משמעותי יותר מליל חמישי. הגיעו מהכפר חבר'ה וירו זיקוקים ישירות לכיוון העמדה של מגב ברחוב מאיר נקר במטרה לפגוע בהם ולשרוף את העמדה. אחד הזיקוקים סטה הצידה ושרף את הגבעה שמאחורי העמדה. רק לפני כחודשיים אלפי אנשים הגיעו כדי לראות את התורמוסים פורחים על הגבעה, הכל התייבש עכשיו, ומספיק ניצוץ אחד כדי להדליק את הכל".
קמחין מעידה על עצמה שהיא דווקא מנסה לקדם את 'דו הקיום' בעיר באמצעות מפגשים יזומים עם תושבות הכפרים הסמוכים, "אני משתתפת בפרויקט של נשים יהודיות וערביות שנפגשות אחת לחודש ולומדות עברית וערבית, אבל מגיעה סיטואציה שכזאת ואת שואלת את עצמך אם המפגשים הללו בכלל משנים משהו. עם השנאה הזאת שיש בשכונה בימים האחרונים – קשה. אני רוצה לדעת שהילדים שלי יכולים לחזור בשלום מהתחנה שנמצאת במרחק של שבע דקות מהבית, אני רוצה שהילדים שלי ילכו לישון ולא יתעוררו מפיצוצי זיקוקים. הבן של השכנים במרחק של שני בתים מאיתנו מאובחן כפוסט טראומטי מהאירועים של 2015, וכל בום כזה מקפיץ אותו. ה'בומים' האלה מתרחשים כל ערב בשכונה, יורים לך זיקוקים לתוך הבית. זיקוקים לא אמורים לשמש כנשק".
אופיר ששון, משכונת פסגת זאב סיפר למיינט ירושלים: "כל הלילה אתמול שמענו יריות מכיוון שועפאט ובית חנינא, זה היה ממש מפחיד. בשבת אשתי יצאה עם הילדים לסיבוב קצר מאוד קרוב לבית. גם לבית הכנסת הגיעו מעט מאוד אנשים יחסית. אלה שהגיעו, הצטיידו בגז פלפל ואקדחים. בערב שבת השכונה הייתה אפופה בריח חזק של שריפה. אני כל הזמן סוגר את התריסים והחלונות כדי שלא יזרקו לנו אבנים אל תוך הבית, אנחנו גרים בקומה ראשונה, זה יכול להיות מסוכן מאוד. לחג, אשתי נסעה עם הילדים אל ההורים שלה בנווה יעקב".
3 צפייה בגלריה
פעילות המשטרה במחנה הפליטים שועפאט
פעילות המשטרה במחנה הפליטים שועפאט
פעילות המשטרה במחנה הפליטים שועפאט
(צילום: דוברות המשטרה)
נעמי קמחין מסכמת: "אני סך הכל אדם פשוט שרוצה חיים פשוטים. שמתפלל שאחרי כל הבלאגן הזה בארץ ובעיר נמצא את הדרך לחיות בשקט – ביחד או במקביל".
במהלך סוף השבוע המשטרה עצרה עשרות חשודים שהפרו את הסדר בשכונות מזרח ירושלים, ביניהם חשודים שהשליכו אבנים לעבר רכבים בצומת נווה יעקב, תושבים בשכונות סילוואן ומחנה הפליטים שועפאט הסמוך לפסגת זאב, שהשליכו אבנים וירו זקוקים לעבר שוטרים. גם הבוקר עצרה המשטרה שני חשודים שתקפו עובר אורח באחת הסמטאות בעיר העתיקה ועוכבו על ידי השוטרים לחקירה וחמישה נוספים שהיו מעורבים בלינץ' כלפי נהג יהודי ביום ירושלים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 13:06, 16.05.21