רבנים בכירים בציבור החרדי מזהירים שלא ללכת השנה בחג שבועות לכותל המערבי. מנהיגי הציבור הליטאי, הרבנים חיים קנייבסקי וראש ישיבת פונוביץ' גרשון אדלשטיין, פרסמו גילוי דעת משותף בו הם קוראים לציבור שלא להסתכן. "בימים אלו שאויבינו נשאו ראש רחמנא ליצלן, ומנסים לפגוע ביושבי ארץ הקודש, מוטל על כל אחד ואחד להתחזק בכל העניינים ובפרט בלימוד התורה ביום מתן תורתנו וחלילה לעשות שום מעשה של התגרות באומות שאין זה דרך התורה".
1 צפייה בגלריה
תפילה בכותל המערבי
תפילה בכותל המערבי
תפילה בכותל המערבי
(צילום: shutterstock)
גם בבית המדרש של חסידי גור בירושלים פרסמו קריאה לציבור שלא ללכת לכותל המערבי. במודעה שנתלתה לפני כניסת השבת נכתב אין להסתובב במקומות שיש בהם "חשש לסכנה" וגם אין ללכת לכותל המערבי בחג. במודעה שנכתב על דעת מנהיג החסידות, האדמו"ר מגור.
בחסידות בעלז הרחיבו את האיסור ותלמידי הישיבה נדרשו שלא לעזוב כלל את שכונת קרית בעלז שבה הם לומדים. בבית הכנסת הגדול שבקרית בעלז, הודיעו לחסידים במוצאי שבת, בנוכחות האדמו"ר והזהירו את כל תלמידי הישיבה "שלא ייצאו מתחומי קרית בעלז בירושלים מהערב ועד לאחר החג הבא עלינו לטובה ובעיקר לא ללכת לעיר העתיקה והכותל המערבי".
הבוקר (א'), לאחר סיום צום הרמאדן נשאר הר הבית סגור ליהודים. עולים יהודים שעלו היום להר הופתעו לגלות כי ההר נעול . מנכ"ל "בידינו" - הקרן למורשת הר הבית, תום ניסני מסר בתגובה: "ממשלת ישראל מסרבת להבין שכל עוד המפתחות להר הבית יישארו בידי חמאס, הארץ לא תשקוט. יש לפתוח את ההר במיידי בכל שעות היום וימות השבוע מכל שערי ההר, לסלק את הווקף, ולהתקין תקנות לחופש פולחן יהודי מלא בהר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים