"מאבק אלים נגד מדינת ישראל": בעקבות מכתב המרצים שתומך בפלסטינים, שלחו מכתב מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, אבי כהן סקלי לנשיא האקדמיה בצלאל פרופ' עדי שטרן, דיקנית הסטודנטים שלי הרשקו, ומנכ"ל האקדמיה דוד לין ובו פורטו הצעדים שינקטו נגדם.
2 צפייה בגלריה
השר פרץ
השר פרץ
השר פרץ
(צילום: אוהד צויגנברג)
כזכור, עשרות מרצים ומרצות באקדמיה לאמנויות בצלאל שלחו בשבוע שעבר מכתב תמיכה לסטודנטים הפלסטינים, ובו הם מגנים את "האלימות המשטרתית" בשייח ג'ראח, שער שכם והר הבית. מבצלאל נמסר אז בתגובה: "אין מדובר בעמדתה של האקדמיה בצלאל. במוסד מלמדים ולומדים מרצים וסטודנטים המחזיקים ומחזיקות בדעות מגוונות. באקדמיה הדוגלת בחופש הביטוי וחופש היצירה, יש מקום להשמעת מחאה ודעה אישית מכל כיוון ומרחב".
"דווקא בימים בהם מדינת ישראל נמצאת בעת לחימה עיקשת אל מול האויב, מצאה קבוצת מרצים מהמוסד אשר אתם עומדים בראשו, לצאת כנגד מדינת ישראל במילים קשות והבעת הזדהות כנגד הכוחות הפעולים נגדה", כתב סקלי. "כאזרח ישראלי פשוט וכסגן אלוף במילואים, מביע שאט נפש גדולה ועמוקה ממעשה חמור זה. זהו מעשה מביש ותכליתם היא אחת - החלשת מדינת ישראל מבפנים. עם כל החלחלה שבדבר, לא נדהמתי ממנו. לצערי קבוצת מרצים אשר יוצאים ופועלים נגד מדינת ישראל בשם 'חופש הביטוי וחופש היצירה', כפי שציינתם בתגובתכם המקוממת לתקשורת היא לא דבר חדש".
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח לסטודנטים הפלסטינים
המכתב שנשלח לסטודנטים הפלסטינים
המכתב שנשלח לסטודנטים הפלסטינים
"מדובר במאבק אלים נגד מדינת ישראל וזאת בחסות המוסד שאתם עומדים בראשו", הוסיף. על כן, במכתבו הוא מודיע על הצעדים הבאים נגד האקדמיה. הצעד הראשון, המשרד לא יכלול את האקדמיה במסגרת תוכנית החומש הבאה של ירושלים וקבלת תקציבים נוספים לטובת המבנה אותו הם בונים. הצעד השני, המשרד יבחון בכל הכלים המשפטיים את עצירת תמיכת המשרד בתקציב עבור בינוי. מתוך 30 מיליון שקלים, טרם שולמו 20 מיליון שקלים.
הצעד השלישי, כל פעילות של הרשות לפיתוח ירושלים או פעילות המשרד אל מול המוסד, אשר מקורה בתקציבי המשרד תיפסק לאלתר. הצעד רביעי, מנכ"ל המשרד יפנה ליו"ר הות"ת וידרוש את אכיפת עקרונות גילוי דעת בנוגע להתנהלות ראויה במוסדות להשכלה גבוה בתחומי החפיפה בין פעילות אקדמית לפעילות פוליטית.
בסיום המכתב הוא כותב: "אני מבין ומכבד את גבולות חופש האקדמי, אבל גם להם יש גבול. הגבול הזה נפרץ עם הענקת הלגיטימציה וההכרה שבחרת לתת כמוסד למאבק נגד מדינת ישראל. מרציכם ביקשו דבר אחד בלבד - להחליש את מדינת ישראל בעת מלחמה ולעודד אוכלוסיה מקומית לאבק אלים נגד מדינת ישראל ואזרחיה וזאת בחסותכם. במצב זה, גם זכותנו להחליט אחרת".
מבצלאל נמסר: "הודעתו של מנכ״ל המשרד נועדה כנראה לצרכים תקשורתיים בלבד. כפי שכבר הובהר, מכתב המרצים ביטא עמדה פרטית ואישית של מרצות ומרצים בתוך מוסד המונה אלפי אנשים. בבצלאל מושמעות עמדות רבות ומגוונות ואנו מכבדים את הזכות של כולן וכולם להתבטא. המדינה סוערת וכולנו כואבים את המצב אליו הידרדרנו. על כן, לא נגיב כעת אלא נמשיך לשמור ולפתח את בצלאל - כחלק מן האינטרס המובהק של העיר ירושלים - כאקדמיה בינלאומית מובילה, פתוחה ודואגת למגוון הסטודנטים, הסגל האקדמי והמנהלי החיים ויוצרים בה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים