בפיקוד הבכיר של משטרת ישראל שוקלים בימים אלו האם למנות את תת ניצב אנה בן מרדכי לתפקיד סגנית מפקד מחוז ירושלים, לאחר שתת ניצב אלי כזרי צפוי לעבור מתפקידו. במידה והמינוי יאושר זה יהיה התפקיד הבכיר ביותר בו מכהנת אישה במחוז.
2 צפייה בגלריה
תנ"צ אנה בן מרדכי
תנ"צ אנה בן מרדכי
תנ"צ אנה בן מרדכי
(צילום: משטרת ישראל)
מחוז ירושלים אינו זר לתנ"צ בן מרדכי. את שירותה במשטרת ישראל החלה ביחידה המרכזית של המחוז ולימים הפכה להיות האישה הראשונה בתפקיד ראש צוות. בן מרדכי היתה ממקימי מערך הסיגינט המשטרתי – יחידה האמונה על יירוט תשדורות של אותות אלקטרוניים והאזנות סתר. בין השנים 2016-2013 שימשה במפקדת תחנת הראל במחוז ירושלים ולאחר מכן כראש ענף מודיעין במחוז. בתחילת שנת 2020 הועלתה בן מרדכי לדרגת תת-ניצב ומונתה לתפקיד המזכיר הביטחוני של השר לביטחון פנים.
שמה של תנ"צ בן מרדכי עלה לכותרת בשנת 2015 לאחר שמונתה להיות חלק מחברי הוועדה לבחינת אירועי מצעד הגאווה בו נדקרה למוות שירה בנקי. התנועה לאיכות השלטון טענה כי יש חשש לניגוד עניינים, לאור העובדה שהקצינה הבכירה ששירתה במחוז ירושלים, תבחן במסגרתה חברותה בוועדה, את פעולותיהם של קציני המשטרה בבירה, אשר היו אחראים על קיום מצעד הגאווה. השר לביטחון פנים דאז, גלעד ארדן קיבל את עמדת התנועה, וביטל את המינוי שלה.
2 צפייה בגלריה
תנ"צ אלי כוזרי
תנ"צ אלי כוזרי
תנ"צ אלי כזרי
(צילום: גדי קבלו)
כאשר מונתה לתפקיד מפקדת תחנת הראל אמרה: "כל חיי גרתי בירושלים ושירתי במחוז ירושלים ובמטה הארצי. זו עיר מורכבת ולא פשוטה, אבל זו גאווה לשרת במחוז, זו שליחות ואחריות גדולה".
עוד השבוע: תחת מגבלות הקורונה נערך ביום שלישי הטקס הרשמי במסגרתו מונה תת-ניצב דורון תורג'מן (51) למפקד מחוז ירושלים והועלה לדרגת ניצב. הוא החליף את ניצב דורון ידיד שהעדיף לפשוט מדים, לאחר שלא מונה למפכ"ל.
פורסם לראשונה: 01:00, 30.01.21