אחרי 12 שנים בהם חגגו הסטודנטים את יום הסטודנט ביום איחוד ירושלים, השבוע החליטה אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית כי האירוע לא ייערך ביום ירושלים, כך פורסם לראשונה ב-ynet. המועד יועבר למועד "ניטרלי". ההחלטה מתקבלת כשבועיים לאחר יום ירושלים הטעון ואחד הסוערים שאירעו בעיר, ביניהם שיגר חמאס טילים לכיוון הרי ירושלים. באותו יום גם החל מבצע "שומר החומות".
1 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית ויום הסטודנט
האוניברסיטה העברית ויום הסטודנט
האוניברסיטה העברית ויום הסטודנט
(צילום ארכיון: שלומי כהן וחיים צח)

"יום ירושלים ימשיך להיות מצוין בנפרד על ידי האגודה"

יו"ר האגודה, שי פודולר מסרה בתגובה: "בכינוס שגרתי של ועידת האגודה אמש עלו מספר הצבעות. אחת מהן הייתה על ציון יום הסטודנט ביום ניטרלי על מנת לאפשר לכלל הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בעברית לקחת חלק באירוע, תוך התחשבות בסטודנטים והסטודנטיות מהחברה הערבית, בני ובנות העדה האתיופית, אלו הלומדים בפקולטה לחקלאות ובשאר השלוחות של האוניברסיטה העברית, זאת לאור פריסת הקמפוסים בין ערים שונות והאוכלוסייה הרב תרבותית. כמו כן, יום ירושלים ימשיך להיות מצוין בנפרד על ידי האגודה. ההחלטה תובא לחשיבה עם שאר הגורמים הרלוונטיים ותשוב לוועידה במקרה הצורך".
סטודנטים רבים זעמו על האגודה וכתבו בעמוד הפייסבוק: "ההחלטה שלכם היא שערורייתית, ובספק אם מייצגת את רוב האנשים שמזרימים לכם כסף. תמצאו דרכים אחרות לקדם את החיים הפוליטיים האישיים שלכם". בנוסף, נפתחה עצומה נגד ההחלטה וקוראים לקיים את האירוע ביום ירושלים.
מהאוניברסיטה העברית נמסר: "ההחלטה נעשתה על דעת האגודה, ולא תואמה עם האוניברסיטה. הסוגיה תיבחן על מכלול היבטיה, בתיאום עם השותפים השונים".
אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו": "מדובר פשיטת רגל מוסרית של אגודת הסטודנטים בראשות תא אופק של מפלגת העבודה. עיתוי פרסום החלטה לאחר פרעות ערבי ישראל, ערבי ירושלים וגם סטודנטים באוניברסיטה נגד אזרחים חפים מפשע היא מתן פרס לטרור ואלימות ומעידה על אטימות הגובלת בחוסר מחשבה משווע. אנו קוראים לעיריית ירושלים לבטל כליל את תקציב יום הסטודנט המגיע מהעירייה לאגודה הסטודנט באופן מיידי".
מצעירי הליכוד נמסר: "לא יתכן שאגודת הסטודנטים בעברית מעבירה החלטה אשר מנתקת את יום ירושלים מיום הסטודנט על מנת להטיב עם אותם סטודנטים ערביים אשר מעלים פוסטים נגד מדינת ישראל וחיילי צה״ל. לאור ההחלטה השערורייתית צעירי הליכוד קוראים לכלל הסטודנטים לבטל בשנה הבאה את תשלום דמי החברות באגודה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים