הדוח שסיבך את מחלקת הפיקוח: דוח חניה על סך 100 שקל, שנרשם לתושבת העיר בטענה כי החנתה שלא כדין את רכבה, הסתיים לאחרונה בפשרה, שבמסגרתה תשלם העירייה לנהגת 14 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
דו"ח חניה בירושלים
דו"ח חניה בירושלים
לא הסכימה לקבל את הדו"ח
(צילום: לירן תמרי)
תחילתה של הפרשה בשנת 2015. חיה בקר החנתה את רכבה מול מקום עבודתה ברחוב בר כוכבא. בתחילת הרחוב הזה יש תמרור שאוסר חניה בשעות 14:00-12:00 וכן בשעות 07:00-08:00. כאשר שבה בקר לרכבה היא גילתה כי פקח עירוני כתב לה דוח כשמתלווה אליו דרישה לתשלום קנס בסך 100 שקל, בטענה לחניה שלא כחוק.
בערעור שהוגש לאגף החניה נטען כי הפקח נתן את הדוח לפני השעה שמונה, ולכן הוחלט לבטל אותו. כשנה וחצי לאחר מכן חנתה בקר באותו מקום לפני שמונה בבוקר ושוב קיבלה דוח. הפעם סירבו בעירייה לבטל אותו, ולכן התושבת דרשה להישפט בבית הדין לעניינים מקומיים.
בקר: "כתבתי מכתב ערעור זהה, למעט פיסקה שבה הבעתי תרעומת על התפקוד הלקוי של המערכת שבה ניתנים דוחות לא מוצדקים, ולמרבה הצער ערעור זה נדחה".
2 צפייה בגלריה
פקח. הושג הסכם פשרה
פקח. הושג הסכם פשרה
הושג הסכם פשרה
(צילום: שלומי כהן)
בעירייה נבהלו והודיעו כי הדוח מבוטל, אולם התושבת סירבה לקבל את ההכרעה. באמצעות עו"ד אריאל עטרי הוגשה תביעה נגד הרשות המקומית בסך 18,807 שקל.

סיבות לביטול דוח:

הפקח טועה בזיהוי העבירה או מועדה בקשה להמרה לדוח אזהרה סתירה בין דוח ידני למודפס
הפרקליט מיהר לנסח כתב תביעה, שבו נאמר בין היתר: "התובעת תטען כי הנתבעת ניצלה לרעה את כוחה כאשר הגישה נגדה הליך משפטי מיותר שסופו היה ידוע מלכתחילה. התובעת תטען שהתנהלות זו שערורייתית במיוחד לאור העובדה שהליך זהה, הנוגע לחניה באותו מקום, בוטל על ידי הנתבעת לאור טענותיה של התובעת.
"התובעת גם תטען כי העובדה שההליך המשפטי ננקט רק בשל העובדה ש'העזה' לבקר את פקידי הנתבעת על הזלזול בזכות האזרח - מעצימה את גודל הפגיעה בה וחומרת התנהלות הנתבעת מחייבת פסיקת פיצויים".
במסגרת הליך פשרה בין הצדדים נקבע כי העירייה תפצה את התושבת ופרקליטה בסכום כולל של 14,000 אלף שקל ובכך תסתיים הפרשה.