נרדם בשמירה, פשוטו כמשמעו: במשטרת ירושלים הוחלט לאחרונה לפטר שוטר שנרדם במהלך משמרות שבהן היה אמור להגן על הקונסוליה האמריקאית. כידוע, זהו אחד המתקנים הרגישים ביותר בעיר, ובמסמך פנימי כתב סגן מפקד המחוז: "הישארותו בתפקיד גובלת בסכנת חיים". הפרטים נחפשים כעת לאחר שלבית המשפט הוגשה עתירה מינהלית בניסיון לעצור את הליך הפיטורין.
1 צפייה בגלריה
הקונסוליה האמריקאית באגרון
הקונסוליה האמריקאית באגרון
הקונסוליה האמריקאית באגרון
(צילום: חיים צח)
מתברר כי לא מדובר במעידה חד־פעמית, ובסיכום ראיון שנערך על ידי נציגים מאגף משאבי אנוש במשטרה נכתב כי החל משנת 2010 נרשמו מספר אירועים שבהם השוטר נרדם במהלך משמרות.
בין השאר, ביוני 2010 השוטר נרדם למשך חצי שעה כאשר נשקו מונח על הרצפה. בשנת 2011 השוטר לא הגיב לקריאות בגל המשטרתי מכיוון שישן. בשנת 2014 הוא נהג בניידת משטרתית והתנגש בשלושה רכבים - לאחר שנרדם על ההגה. לפני שלוש שנים הגיע קצין משמרת לעמדת הבידוק בקונסוליה והבחין כי האור כבוי והשוטר ישן. כדי שהאור בבקתת השמירה לא יפריע הוא פשוט כיבה אותו.

"סכנת חיים ממשית"

במסגרת התכתבות פנימית במשטרה נאמר לשוטר: "הינך מרבה להירדם במהלך המשמרות ואינך שומר על רמת מוכנות מבצעית המצופה משוטר". עוד נכתב לו: "הועברו מספר תלונות על אודותיך על כך שנרדמת במשמרות וכן הטרדת מינית והתבטאת בצורה לא הולמת כלפי שוטרת שעבדה עימך".
בסיום השיחה קבע מפקד המרחב: "זה עוול להשאירך בתפקידך ואינך מתאים לשרת במשטרת ישראל, ועל כן המליץ בפניי המחוז שלא להאריך את שירותך".
גם סגן מפקד המחוז נדרש למקרה החריג וקבע: "הישארותך בתפקידך גובלת בסכנת חיים ממשית כלפי שאר השוטרים והאזרחים, לאור הירדמותך במשמרות, תוך שאתה מבקש מהשוטרות המשרתות עימך בעמדה לשקר עבורך. לפיכך הוחלט כי לא תשרת יותר בקונסוליה ולא תוצב בתפקיד הכרוך במגע עם קהל ולא תישא נשק במשמרת או מחוץ לה".
ובמסמך נקבע עוד כי העסקתו תופסק: "סגן מפקד המחוז קבע כי דגל אדום בוהק מתנוסס מעל שירותך ולכן המליץ לסיים את שירותך בחיל, לאלתר".
במשטרה בחרו שלא להגיב על הידיעה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים