יניב אילוז, מהיעדים המודיעיניים הבכירים של המחוז, הגיע שוב למקום שאותו הוא מכיר היטב: בית משפט השלום, ומצא עצמו במצב שהוא מכיר - הארכת מעצר. החשד העיקרי קשור להונאת ביטוח.
1 צפייה בגלריה
יניב אילוז
יניב אילוז
יניב אילוז
(צילום: שלומי כהן )

"פרשה מורכבת"

תחילת הפרשה, שאותה מכנים גורמים במשטרה "מסועפת ומורכבת", היא ביום שני השבוע, בשעות הבוקר. אז נעצר אילוז בידי שוטרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
למחרת, ביום שלישי, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים. נציגת הימ"ר ציינה בהליך הדיון להארכת המעצר כי: "המשיב חשוד כי הוא יחד עם אחרים קשרו קשר לביצוע מרמה באמצעות גניבת רכב. חומר החקירה המצוי בידי היחידה החוקרת מלמד כי המשיב פעל עם אחרים לביצוע העבירות המיוחסות לו".
נציגת הימ"ר הוסיפה כי "העבירות הן כאלה שטיבן בביצוע פעולות בסתר תוך עורמה ואנחנו מבקשים מבית המשפט להיעתר למלוא התנאים".
עורך דינו של אילוז, מיכאל עירוני, טען: "החשד מגוחך, במהלך החקירה לא הוטח בפני מרשי שום דבר. הבקשה של ימ"ר ירושלים היא לא רק מופרזת אלא גם בלתי מבוססת".
לבסוף הורה בית המשפט להאריך את מעצרו של אילוז בארבעה ימים. "התשתית הראייתית שהוצגה לפניי, הכוללת ראיות נסיבתיות וישירות, מצביעה במישרין גם על מעורבותו של המשיב בעבירות המיוחסות לו", קבע השופט ביאלין אלעזר, "בנוסף, לנוכח שיטת המרמה וריבוי האירועים, קיימת על פניו גם עילת מעצר של מסוכנות, אם כי בשלב זה עילת המעצר הדומיננטית היא עילת מעצר של שיבוש הליכי חקירה".
בשנת 2017 נעצר יניב אילוז יחד עם העבריין אלי 'קוסם' נעים בחשד לסחיטה באיומים של עסקים ברחבי ירושלים. התיק לא הבשיל עד כדי הגשת כתב אישום והשניים שוחררו. אילוז עצמו שוחרר מתקופת מאסר ממושכת בשנת 2013.