השבוע כשלושים צוללנים סיימו בהצלחה את קורס צוללן מחזור 119, ביניהם ארבעה חיילים מאזור ירושלים וממבשרת ציון. תכירו את סמל ת', סמל מ', סמל ז' וסמל נ'.
5 צפייה בגלריה
סיום הקורס
סיום הקורס
סיום הקורס
(צילום: דובר צה"ל)
הקורס אורך כשנה וחודשיים והוא אחד מהקורסים הייחודים והיוקרתיים ביותר בצה"ל אשר אליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים לשירות הביטחון. הקורס הינו קורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי אשר מורכב משני שלבי הכשרה ובסיומו מוענקת לבוגרים דרגת סמל, רישיון צלילה שני כוכבים וסיכת צוללן.

סמל ת'

מקום מגורים: מושב באזור ירושלים
5 צפייה בגלריה
סמל ת'
סמל ת'
סמל ת'
(צילום: דובר צה"ל)
סמל ת' גר במשך 4 שנים בניו יורק בעקבות הפוסט דוקטורט שעשתה אמו ולמד בתיכון בירושלים שם הוא הרחיב תיאטרון וכימיה. האהבה לתחום התיאטרון ממשיכה ללוות אותו גם לאחר סיום התיכון, ובזמנו הפנוי סמל ת׳ אוהב לטייל בטבע עם חבריו.
מגיל קטן סמל ת׳ ידע שיתגייס לזרוע הים בגלל הקשר ההדוק שיש בין משפחתו לזרוע: "'דוד של סבתי היה אחד מ׳כ״ג יורדי הספינה׳, סבתי שירתה בפל-ים ואבי היה לוחם בשייטת הסטי״לים. חונכתי בבית על ערכי הזרוע ושמעתי סיפורים רבים שהניעו אותי לשירות בשייטת״.
על הפן החברתי הוא סיפר: "בקורס כולנו חווים את האתגרים יחד, אז תמיד יש מי שיבין אותך ויחלוק איתך את הקושי. במהלכו מנחילים בנו את ערכי ההדדיות ויוצרים חברויות מאוד חזקות״.

סמל מ'

מקום מגורים: אזור ירושלים
5 צפייה בגלריה
סמל מ'
סמל מ'
סמל מ'
(צילום: דובר צה"ל)
בגיל 17 גילה מ' כי אינו יהודי והחליט להתחיל קורס נתיב לפני הגיוס ולהתגייר. התהליך שעבר גרם לו להתחזק ולהתחבר ליהדות, האמונה ליוותה אותו במהלך האתגרים והקשיים שעבר במהלך הקורס ואף עזרו לו להתגבר ולהתעלות מעליהם. סמל מ' אוהב לנגן בגיטרה, לקרוא, לעסוק בספורט ולצייר. מ' עשה שנת שירות והוביל פרויקט ציור עם נוער בסיכון.

סמל ז'

מקום מגורים: ירושלים
סמל ז' למד במכללה בה הרחיב פיזיקה, מחשבים ואלקטרוניקה. לפני גיוסו לצה״ל התנדב במשך שנה במכינה קדם צבאית ובזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק כדורסל ולטייל בארץ.
5 צפייה בגלריה
סמל ז'
סמל ז'
סמל ז'
(צילום: דובר צה"ל)
סמל ז׳ אינו הראשון במשפחתו ששירת בזרוע הים, אביו שירת כאלחוטן בשייטת הסטי״לים. "כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם – זה משפט שמתאר את הקורס שלנו", הוא מצהיר. לקורס הוא הגיע יחד עם חברו סמל מ׳ שהיה יחד איתו במכינה.

סמל נ'

מקום מגורים: מבשרת ציון
5 צפייה בגלריה
סמל נ'
סמל נ'
סמל נ'
(צילום: דובר צה"ל)
סמל נ' למד בתיכון בירושלים ומנגן על אבוב כ-6 שנים. "הקורס מתאפיין בתמיכה ועזרה הדדית, אלו הערכים שמובילים את הקורס. בצוללת העיקר הוא לגבות אחד את השני", סיפר סמל נ'.

אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת

במהלך הקורס לומדים הלוחמים להתמודד עם מצבי לחץ ועייפות, להכיר את הצוללת על כל פרטיה ולדעת כיצד להפעיל את המערכות עליהן הם אמונים. במהלך הקורס מכירים הלוחמים את הים מקרוב תוך שהייה מרובה בו, אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת ועם הפעילות החשאית.
המסלול מורכב מטירונות, ואחריה שני שלבים: בסיסי וייעודי. בעוד השלב הראשון, הבסיסי, מתמקד בחוסן מנטלי ופיזי שלב ייעודי מכוון ללמידה על הצוללת ועל מערכותיה. בסוף ההכשרה מוסמכים הצוללנים החדשים לתפעל ולתחזק את המערכות עליהם הם אמונים ולהתחיל את עבודתם בתוך צוותי הצוללות כלוחמים במעמקים.
החניכים בקורס מתחלקים למספר מגמות ייעודיות בצוללת - מכונה, אלחוט, נשק, סונאר, מהו"ב (מערכת הספק ובקרה) או גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר).
שייטת 7 הינה יחידת לוחמה עילית, המהווה את כוח התקיפה התת-מימי העיקרי של מדינת ישראל ומשמשת כלי אסטרטגי חסר תחליף לביטחון המדינה. השייטת הוקמה בשנת 1959 והיא פועלת במחוזות קרובים ורחוקים מחופי ישראל- זאת לצד גמישות מבצעית גבוהה. עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש תפקידי לחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים