רוכשי דירה בפרויקט היוקרה של הולילנד הגישו בשבוע שעבר תביעה על סך חצי מיליון שקל נגד חברת הולילנד פארק בע"מ וחברת א. דורי. הם טוענים לליקויי בנייה שלדבריהם התגלו בדירת המגורים שרכשו ברחוב אברהם פררה 12. התובעים הם רחל ויעקב לוי, שעלו לארץ מקנדה ורכשו במגדל הפאר את הדירה שתשמש אותם להגשים את חלום העלייה - כך לדבריהם.
3 צפייה בגלריה
מתחם הולילנד. דירה בת 13 שנה
מתחם הולילנד. דירה בת 13 שנה
מתחם הולילנד. דירה בת 13 שנה
( צילום: יואב דודקביץ')
על פי כתב התביעה, בני הזוג לוי רכשו את הדירה ברחוב אברהם פררה 12 (בניין 17, דירה 79) בשנת 2009, אלא שמאז נרשמו בדירה "ליקויים אשר ברובם לא נראו לעין וכי מעת כניסתם לדירה התגלו כשלי איטום חמורים ורטיבות חוזרת, שהלכה והחמירה. את אותם ליקויים", מציינים התובעים בפנייה לבית המשפט, "לא היה ניתן לגלות עם קבלת החזקה בדירה".

שנים של ליקויים

לדברי בני הזוג, מצבו של הנכס גם פגע בבריאותו של הגבר. "ליקויי בנייה נסתרים השפיעו על איכות חייהם והנאתם של התובעים מהדירה, ובמיוחד על התובעים אשר הם תושבי חוץ ועל הבעל אשר סובל מבעיות נשימה וקוצר נשימה. התובעים השקיעו את כל כספם בדירה על מנת להגשים חלום ולעלות לארץ. למרבה צערם, פרשת רכישת הדירה הפכה לסיוט כאשר נתגלו ליקויי בנייה נסתרים בדירה, ובין היתר רטיבויות, סדקים רבים, חדירה של מי גשמים דרך קירות אבן חיצונית".
על פי המתואר, במהלך השנים ביצעו הנתבעים 'תיקונים קוסמטיים' ולא יסודיים. לטענת התובעים, "בעקבות בנייה לקויה משורשה, אשר מקורה כבר בשלד המבנה - נגרם נזק לאין שיעור שגרר אחריו ירידה של ערך של הדירה.
"התובעים נתנו הזדמנות נאותה לנתבעות לתקן ליקויי בנייה נסתרים וגילו אורך רוח שנים רבות. לעומת זאת, הנתבעות כשלו ולא הצליחו לתקן את ליקויי הבנייה הנסתרים", מסכם כתב התביעה.
3 צפייה בגלריה
רחוב אברהם פררה 12, המגדל הימני
רחוב אברהם פררה 12, המגדל הימני
רחוב אברהם פררה 12, המגדל הימני
(צילום: mynet)
3 צפייה בגלריה
עובש ורטיבות
עובש ורטיבות
עובש ורטיבות
(צילום: מתוך תיק התביעה)

"סדקים אלכסוניים"

על פי חוות דעת, שהוגשה במסגרת התביעה, צוין כי בבדיקה של הנכס אותרו "סדקים אלכסוניים משמעותיים שחוצים את המחיצות המפרידות בין החדרים, צפיפות גדולה של סדקים במחיצות באגף הצפוני של הדירה, כולל במפגש המחיצות עם התקרה".
עוד צוין בחוות הדעת כי אותרו "קילופים מסיביים בתחתית קירות בחדר מערבי, בחדר הדיור מתחת לחלון ובמחיצה המפרידה בין החדרים. בבדיקה באמצעות גלאי לחות אלקטרוני נמצא שהרטיבות התייבשה לחלוטין. מכאן אני מסיק שמקור הרטיבות בחדירת מי גשמים דרך קיר האבן החיצוני מערבי. בצידו החיצוני של קיר זה מצאתי שבוצעו תיקונים נקודתיים מאולתרים של פגמים באבנים".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים