הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו מספר חשודים בביצוע שתי תקיפות חמורות על רקע לאומני של אזרחים יהודים בירושלים, וכן בצילום האירועים והפצתם ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
חלק מהחשודים שנעצרו
חלק מהחשודים שנעצרו
חלק מהחשודים שנעצרו
(צילום: תקשורת שב"כ)
התקיפה הראשונה אירעה בתאריך 22/4/21, כאשר אזרח יהודי, יחיא ג'רדי, הותקף באבנים כשנסע ברכבו במזרח ירושלים, שמשות רכבו נופצו והוא ניסה להימלט מהמקום, צעירים ערבים תפסו אותו והיכו אותו בברוטאליות כשהוא שוכב על הקרקע, וכן הציתו את רכבו.
התקיפה השנייה אירעה כיממה לאחר מכן, בליל ה-24/4/21 כשהאזרח אלי רוזן טייל באזור שייח ג'ראח עם כלבו, אז זוהה כיהודי ע"י המון זועם. במסגרת אירוע זה הותקף רוזן באלימות קשה והוכה נמרצות ע"י מספר מעורבים. בעקבות פציעתם, אושפזו שני האזרחים שהותקפו בבית החולים.

חלק מהעצורים שנחקרים בשב"כ הם:

מחמד סורי - תושב שכונת ג'בל מכבר, ללא רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בהכאת האזרח בעודו שוכב על הקרקע.
ווסים סרור - תושב שכונת ג'בל מכבר, ללא רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בהכאת האזרח בעודו שוכב על הקרקע.
אסמעיל בדווי - תושב שכונת א-טור, ללא רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בצילום הסרטון ופרסומו ברשתות החברתיות.
חסאם סעידה - תושב שכונת ואדי ג'וז, בעל רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בהצתת הרכב של האזרח לאחר שננטש על ידו.
מחמד סעידה - תושב שכונת ואדי ג'וז, בעל רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בפגיעה ברכבו של האזרח ושבירת חלונותיו.
מוחמד גראב - תושב שכונת ואדי ג'וז, ללא רקע ביטחוני קודם - מחקירתו עלה כי היה מעורב בפגיעה ברכבו של האזרח.
משב"כ נמסר: "בחקירתם התבררה מעורבותם של החשודים במעשים. החקירות הובילו למעצרם של חשודים נוספים ומתוכננים מעצרים נוספים בהמשך. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול על מנת למצות את הדין עם מבצעיו של כל אירוע תקיפה לאומני".
בנוסף, המשטרה עצרה מספר תושבי מזרח ירושלים החשודים במעורבות בניסיון הלינץ' בשער האריות ביום ירושלים והם הועברו לחקירה. מוקדם יותר היום הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שלושה תושבי ירושלים, כבני 21 ו-23, בגין מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים