בתום ישיבה שנערכה היום (ב') בין המשטרה למארגני מצעד הדגלים במגרש הרוסים, החליט מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי האירוע שתוכנן להתקיים ביום חמישי הקרוב יבוטל לחלוטין לאור האזהרות הביטחוניות.
2 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
צעדת הדגלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כאמור האירוע היה צפוי להתקיים בסוף השבוע במסלול שיתחיל בגן העצמאות, יעבור דרך שער שכם ושערים נוספים ויסתיים ברחבת הכותל המערבי. ארגון הטרור חמאס קרא להיאבק נגד המצעד ולהגיע למסגד אל אקצא. שר הביטחון בני גנץ קיים בסוף השבוע אף הערכת מצב והודיע כי ידרוש לא לקיימה.
המשטרה לא פרסמה הודעה רשמית משלה, אך יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מיהר להודיע כי המפכ"ל קובי שבתאי הודיע על ביטול המצעד.
2 צפייה בגלריה
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
הכרזה שפורסמה לצעדת הדגלים
(צילום: באדיבות תנועת אם תרצו)
אחד ממארגני מזכ"ל תנועת הנוער עזרא שאול דה מלאך: "הבענו את עמדתנו הערכית כי זו זכותנו לצעוד בעיר בירתנו בגאווה. התאכזבנו לגלות כי זו שוב המלצת המשטרה. למרות זאת, כעמדה ערכית נמשיך לחנך לשמירת החוק ולקיום החלטות גם כאלו שאינן נכונות בעינינו. כשתינתן האפשרות, נצעד בגאון ובעצמה רבה ונראה לעולם כי ירושלים היא בירתנו הנצחית של עם ישראל".
מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" בתגובה להחלטת המשטרה שלא לקיים את המצעד בירושלים: "טעות חמורה מצד המשטרה. פגיעה בדמוקרטיה וכניעה לטרור. צר לנו על החלטת המשטרה שלא מאפשרת צעדה עם דגלי ישראל בבירת המדינה. זו טעות חמורה מצד המשטרה אשר פוגעת בדמוקרטיה ונכנעת לטרור. מדינת ישראל חייבת לעצור את הדעיכה המסוכנת שהיא חווה בכל החזיתות. צה"ל מצמצם אימוני ניווטים בנגב, ביפו אסור לחיילים להסתובב במדים, לתושבים יהודים בערים מעורבות קוראים מתנחלים ובבירת ישראל ארגוני טרור לא מרשים לצועדים להניף דגלי ישראל. אם לא נתעורר ומהר, לילדינו לא תהיה מדינה".
ח"כ בן גביר: "מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס ומקפל את הדגל. אני מתכון לצעוד ביום חמישי את המסלול המלא".
מהמשטרה נמסר: "אמש בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, שוחחו נציגי משטרת ישראל עם המארגנים, והודיעו להם כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים. ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם. כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים