מכתב לעובדי הדסה: סמנכ"ל משאבי אנוש בהדסה, חגי פילפסון, שלח היום (ד') בצהריים, מכתב לכלל עובדי בית החולים ולפיו עובדים שלא חוסנו לא יוכלו להגיע לעבודה וישהו בחופשה על חשבונם. חופשה זו תקוזז מסך ימי החופשה השנתית המגיעה להם על פי חוק.
1 צפייה בגלריה
חיסון
חיסון
עובד שלא יתחסן לא יוכל להגיע לעבודה
(צילום:shutterstock)
החלטה סופית בעניין הדיווח (על עובדים שאולצו להישאר בביתם בשל אי התחסנותם), כך על פי המכתב, תתקבל על פי מה שייפסק במדינה לגבי עובדים שאינם מגיעים לעבודה. "לאור התחלואה הגוברת והיקף חולי הקורונה בבית החולים, החשד להתפרצות המוטציה הבריטית ומכאן הגידול בהיקף החולים בקרב הצוותים ומתוך דאגה לשלומם של המטופלים והעובדים, הוחלט כי רק עובדים שחוסנו, מחלימים או משתתפים בניסוי של החיסון הישראלי יוכלו להגיע לעבודה", כך נכתב.
בנוסף, עובדים שלא חוסנו לא יוכלו לשלוח את ילדיהם למסגרות המיועדות לילדי עובדי בית החולים. אלה שבשל מחלות או נסיבות מיוחדות אינם יכולים להתחסן, יוכלו להגיש בקשה להחרגה ובקשתם תידון בוועדה. על מנת לאפשר לעובדים המעוניינים להתחסן, מחר תיפתח בהדסה בשעה 8:00 בבוקר עמדת חיסון עד לסיום מנות החיסון שהוקצו. מנהלי המחלקות קיבלו הוראה לערוך רשימות מחוסנים ולהודיע לעובדים שלא חוסנו על ההחלטה המנהלית, ולבקש מהם שלא להגיע לעבודה ביום שישי.
כזכור, לפני שבוע פורסמנו במיינט ו"ידיעות ירושלים" כתבה ולפיה מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין החליט להשתתף בניסוי של המכון הביולוגי, ולכן לא חוסן בחיסון של פייזר הניתן לעובדי בית החולים.
בין היתר נמסר מבית החולים: "העובדים הללו ישהו בחופשה, כאשר החלטה סופית בעניין הדיווח והתשלום בגין ימים אלה - תתקבל ע"פ מה שייפסק במדינת ישראל לגבי עובדים בלתי חיוניים כאמור, שאינם מגיעים לעבודה. לדאבוננו, העובדים שאינם מחוסנים לא יוכלו לשלוח את ילדיהם למסגרות הפועלות עבור ילדי העובדים החיוניים של הדסה. צעד זה נעשה שוב כדי לשמור על ילדי העובדים החיוניים ומשפחותיהם.
"לעובדים ניתנת האפשרות להגיש בקשה לוועדת חריגים, אשר תדון בנסיבות האישיות למקרים של אי התחסנות וקביעת חיוניות העובד. בהדסה מדגישים כי עבור מי שטרם חוסן ומעוניין להתחסן, תפתח עמדת חיסון מהירה בבית החולים ממחר- יום חמישי וככל שידרש".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים