גורמים בהדסה טוענים כי חלק מאנשי הצוות חוששים להתחסן, לאחר שמנכ"ל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין סירב לקבל את החיסון נגד קורונה של חברת פייזר. כפי שפורסם במיינט ו"ידיעות ירושלים", מנהל בית החולים הוביל הסכם לרכישת 1.5 מיליון מנות חיסון מרוסיה. בשבוע שעבר הוא גם השתתף בשלב השני של הניסוי בחיסון שמייצר המכון הביולוגי בנס ציונה.
1 צפייה בגלריה
פרופ' רוטשטיין השתתף בשלב השני של הניסוי הישראלי
פרופ' רוטשטיין השתתף בשלב השני של הניסוי הישראלי
חלק מהצוות מעדיף להמתין. רוטשטיין מקבל את החיסון הישראלי
(צילום: הדסה)
בכיר במרכז הרפואי: "העובדה שהוא לא יתחסן בזריקה שמקבלים כולם גורמת לחלק לחשוב שהמנכ"ל יודע דברים לגבי איכות החיסון, ואם הוא לא רוצה להתחסן כנראה הוא יודע משהו שלא אומרים. ההחלטה שלו להשתתף בניסוי במקום להתחסן בחיסון לקורונה הרימה המון דגלים אצל הצוותים הרפואיים. בעקבות המהלך של המנכ"ל, לא מעט אנשי צוות נמצאים בדילמה והגיעו בשאלות אל הרופאים המומחים בבית החולים", טוען הגורם.
"בעידן של היום זה יוצר גם חוסר אמון בבית החולים. אני באופן אישי הייתי צריך לשכנע את הצוות שלי להתחסן בחיסון נגד הקורונה, כי כשפרופ' רוטשטיין בא ואומר שחיסון הרוסי טוב והוא מוכן להתחסן בו, אבל מנגד לא מתחסן בזה של פייזר, זה בעייתי".

"המידע מבלבל"

השבוע קיבלו הצוותים הרפואיים בבית החולים סרטון שבו פרופ' רוטשטיין ופרופ' יוסף קרקו, מנהל היחידה לפרמקולוגיה קלינית, קוראים לאנשי הצוות להשתתף בניסוי של החיסון הישראלי.
"הסרטון הזה ששלחו לנו לא מעורר אמון בחיסון הניתן", אומרת אחות במרכז הרפואי. "אם אתם ממליצים ללכת להתחסן ומצד שני קוראים לנו דווקא לבוא לניסוי ואומרים לנו שהחיסון הישראלי הוא מובטח, זה מבלבל. בנוסף לכך שפרופ' רוטשטיין לא התחסן - אפשר להגיד שזה גורם לאי שקט. לכן אני אישית החלטתי לחכות ולא להתחסן,, מוסיפה האחות. "החלטתי שבינתיים אני אחכה, אמשיך להתמגן ולשמור על עצמי עד שאראה באמת מה קורה עם החיסונים שניתנו. כך גם אנשים נוספים בצוות שלי. אני לא היחידה שהחליטה לא להתחסן, ואני גם יודעת שיש לא מעט שלא מתחסנים".
ד"ר יואב יחזקאלי, חבר מועצת החירום הלאומי למשבר הקורונה, ומרצה בחוג לניהול מצבי חירום ואסון באוניברסיטת ת"א: "חשוב שמנהלים יתנו דוגמה אישית. כמו שחשוב שגם מנהיגים יתנו דוגמא אישית בהתחסנות, אם הם מאמינים שהוא בטוח. מנהל רפואי שמאמין במדיניות של הארגון שאותו הוא מנהל, מן הראוי ונכון שיהווה דוגמה אישית לאנשים שלו".
מהדסה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים