משטרת ירושלים משלימה את היערכותה לקראת יום הכיפורים והחלה למקם בטונדות סמוך לשכונות מזרח העיר. בעקבות המהלך, שלחה האגודה לזכויות האזרח בישראל במכתב בהול לממלא מקום מפכ"ל המשטרה: "החסימות המשטרתיות מונעות מעבר של צוותי הצלה ובכך מסכנות את חיי תושבי מזרח ירושלים".
2 צפייה בגלריה
מחסומים ברוממה
מחסומים ברוממה
מחסומים ברוממה
(צילום: יואב דודקביץ')
במכתב שנשלח על ידי עו"ד טל חסין נכתב: "איננו מזלזלים כמובן בחובת המשטרה לשמור על שלום הציבור ובטיחותו. עם זאת, עליה לנקוט באמצעים מידתיים, שאכן משרתים את כלל הציבור, יהודים וערבים כאחת".
עוד בחדשות:
"חסימה השכונות הפלסטיניות, בין אם לחלוטין, בין אם מתאפשרת יציאה מהן בדרך מפותלת ועוקפת, ובין תוך השארת פתח צר אשר אינו מתאים למעבר אמבולנסים וכבאיות, פוגע בזכותם החוקית של תושביהן לחופש התנועה ולבריאות".
2 צפייה בגלריה
מזרח העיר
מזרח העיר
מזרח העיר
(צילום: רפי קוץ)
בהמשך תיארה עו"ד חסין כי אמבולנסים שהוזעקו לשכונות הערביות נאלצו לחזור על עקבותיהם בעקבות קשיים להיכנס לתוך השכונות: "מעדויות תושבי שכונות ירושלים המזרחית עולה, כי לא אחת הם נתקלו במהלך יום כיפור במקרים שבהם אמבולנסים שהוזעקו לשכונה שבו על עקבותיהם לאחר שנתקלו במחסומים, וכי לא נדיר הוא המחזה לפיו התושבים נאלצים להסתייע בטרקטור כדי להסיט בעצמם בטונדה שלא איפשרה כניסת רכבי כוחות הצלה וחירום לשכונה".
ביום הכיפורים לפני כשנה המשטרה מסרה כמענה לבקשת חופש מידע כי במהלך החג נפרסו למעלה מ-100 מחסומים בשכונות מזרח ירושלים. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ״ההיערכות המבצעית של המשטרה ביום כיפור מתאפיינת בחשיבה מעמיקה שלוקחת בחשבון את מכלול השיקולים תוך עריכת איזון ראוי ומידתי. בנוסף ניתנת תשומת לב מיוחדת לקביעת צירי חירום שיאפשרו גישה לבתי החולים בעיר וגופי החירום וההצלה מעודכנים בדבר מערכי התנועה ובכללן דרכי הגישה והחירום. יודגש כי השנה קיימת מורכבות נוספת שעולה ממצב החירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ואכיפת התקנות לצורך מניעת התפשטות התחלואה וקיום המגבלות שנקבעו על ידי הממשלה״.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים