לקראת פתיחת שלב ההוכחות במשפט של אליעזר ברלנד המואשם בשורת עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק , שגיר צוות ההגנה בקשה ובה מספר דרישות חריגות לקראת תחילת המשפט.
1 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
(צילום: עמית שאבי)
תחת הכותרת "בקשה למתן התאמות", הועברה הבבקשה שהוגשה לשופטת אמבן-מולר. "על הדיונים להידחות 4-3 שבועות", "על כל דיון להימשך לא יותר משעתיים באופן הבא: חצי שעה דיון, רבע שעה הפסקה, חצי שעה דיון, רבע שעה הפסקה וחצי שעה דיון", נכתב. "יש להכין חדר מנוחה סמוך לאולם הדיונים שם ישהה המבקש במהלך ההפסקות", "יש לדאוג לאדם מטעמו של המבקש שיסביר לו את המתרחש באולם בית המשפט".
בהמשך הבקשה צוות ההגנה אף מבקש כי במהלך הדיון ישהה איש צוות רפואי באולם "יש חובה לנוכחות איש צוות רפואי - אח או חובש שיוכל להשגיח על המטפל במהלך הדיון ולהתרות בפני בית המשפט על החמרה במצבו של המטופל. יש לוודא כי באולן נמצאים דפיברילטור, מד לחץ דם וערכת עזרה ראשונה. יש לוודא כי לפני כל דיון תימצא באולם הדיונים ספה ומיטה לשימוש המבקש לפי הצורך ויש לוודא כי אולם הדיונים נמצא בסמוך לתא שירותים קרוב ופנוי".
כזכור, ברלנד הואשם לפני כשנה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק לאחר שהבטיח הבטחות שווא לאנשים שהיו נתונים במצוקה קשה. לפני מספר שבועות הוחלט לשחרר אותן לחלופת מעצר במסגרתה ישהה בדירת מסתור. על מנת להבטיח את תנאי השחרור הוא נתבקש, להפקיד מאות אלפי שקלים בקופת בית המשפט. לפני מספר ימים הגיעו חלק מחסידו אל שכונה בבאר יעקב שם לדבריהם שוהה ואלו מקיימים מחוץ לדירה תפילות המוניות ולטענת השכנים חלק מחסידיו מסיגים גבול ותוקפים עוברים ושבים.