פרשת הריגול שטלטלה את הספרייה הלאומית: בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א') שנתיים וחצי מאסר על יסמין ג'אבר, עובדת הספרייה הלאומית לשעבר ותושבת העיר העתיקה, שהורשעה בהסדר טיעון בקיום קשרים עם חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
יסמין ג׳אבר עם פעילי חיזבאללה וכוח קודס
יסמין ג׳אבר עם פעילי חיזבאללה וכוח קודס
יסמין ג׳אבר עם פעילי חיזבאללה וכוח קודס
(צילום: מתוך הרשת)
בית המשפט החליט כי היא תרצה 12 חודשי מאסר על תנאי שלא יעברו במשך 3 שנים מיום שחרורה מהמאסר על העבירות בהן הורשעה או כל עבירה נגד בטחון המדינה שהיא פשע. בנוסף, הוטל עליה קנס של 5 אלף שקלים או חודש מאסר תחתיו. הקנס ישולם עד ליום 22.1.1.
הפרשה נחשפה על ידי שב"כ בספטמבר בשנה שעברה, ובמסגרתה נטען כי ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים, נעצרה אחרי שפעלה בשירות כוח קודס האיראני וחיזבאללה לטובת גיוס ישראלים ופלסטינים לביצוע פעולות טרור בישראל.
"שיקולי הרתעת היחיד והרבים, מהווים אפיק משמעותי בענישה בעבירות בהן עסקינן. שירות המבחן, ציין שהנאשמת לא נטלה אחריות לביצוע העבירות, היא טשטשה ומזערה את חלקה, נטתה להשליך אחריות על סביבתה, ושירות המבחן נמנע מהמלצה טיפולית בעניינה, וקבע כי רמת הסיכון להישנות התנהגות עוברת חוק היא גבוהה. מכאן, שיש לתת דגש בעניינה על הרתעת היחיד. בנוסף להרתעת הנאשמת יש צורך ליתן משקל גם להרתעת הרבים מפני ביצוע עבירה מסוג העבירות בהן היא הורשעה, הפוגעות בביטחון המדינה", קבעה השופטת חנה מרים לומפ.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים