בזמן שמגיפת הקורונה מתפשטת בארץ ומספר החולים בירושלים ממשיך לעלות בעירייה ממשיכים לבצע עבודות פיתוח בכבישים, חניונים ופיתוח תשתית הרכבת הקלה.
"עיריית ירושלים ממשיכה במרץ, במיוחד בעת זו, בביצוע משימות שוטפות במרחב הציבורי, ומקדמת ככל שניתן את הפרויקטים המהותיים ואת נראות העיר", מסרו בעירייה.
חניונים
בשכונת קרית מנחם פועלים על מנת להכשיר חניון ברחוב קוסטה ריקה. במסגרת העבודות יוכשר שביל הגישה מהחניון למגדלים החדשים, ברחוב אליעזר שילוני. כמו כן, בעירייה ממשיכים את העבודות להשכרת חניון אספלט בגן הפעמון שיהיה ללא תשלום לתושבי ירושלים.
בצפון העיר ממשיכים בהקמת חניון חנה וסע בנחל צופים הסמוך לגבעת המבתר שיעמוד לרשות נוסעי הרכבת הקלה ותושבי השכונות הסמוכות. בחניון יוכשרו כאלף מקומות חניה. סמוך לחניון נבנה בימים אלו מסוף נוסעים – "התחנה המרכזית של צפון העיר" בכניסה לשכונת רמות.
כבישים
בעיריית ירושלים מנצלים את הזמן וקרצפו את כביש 9 בו נוצרו בורות רבים. גם כביש איש שלום קורצפו ונמצא בתהליך ריבוד. בדרום העיר מתקדמים בעבודות להכפלת כביש המנהרות ( כביש 60) – והקמת נת"צ מתחלף ממשיכות.
בעירייה מקדמים את פרויקט הכביש האמריקאי – קידום הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר במזרח ירושלים. מדובר בכביש אורכי מרכזי שיחבר בין השכונות במזרח העיר מצפון לדרום ומדרום לצפון, יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה (בדרך חברון ובדרך בית לחם) ויגדיל את הנגישות לשכונות במזרח ירושלים. הכביש האמריקאי מהווה כביש עוקף לעורקי התנועה במערב העיר כדוגמת דרך חברון ומייצר כניסה חדשה לשכונות מזרח העיר.
שדרוג רחובות
כמו כן, החלו עבודות לשדרוג רחוב אחד העם - ברנר במרכז העיר. השדרוג יכלול קרצוף וריבוד בכביש, שדרוג במדרכות, באבני השפה, בעמודי תאורה וטיפול בעצים. בנוסף, יוצב ריהוט רחוב.
ברחובות בית הדפוס, הפלמ"ח, איוב, שופן, דובנוב, שסקין, אלקבץ וברחוב עזה (בו מבוצעות השלמות), העירייה מבצעת בימים אלו עבודות חידוש הכוללות: הסדרי תנועה חדשים, הסדרת מדרכות, הסדרת מקומות חניה, התקני בטיחות, שתילת עצים, חידוש תשתיות מים, חשמל, ביוב, ניקוז ועוד. בנוסף, היכן שנדרש מוצבים רמזורים חדשים וריהוט רחוב.
גם ברחובות מאה שערים, מקור ברוך ומנשה בן ישראל פותחו רחובות בהתאם לתכנית רב שנתית לשדרוג במע"ר הצפוני. הפיתוח כלל החלפה מלאה של כל התשתיות, שיפור הנגישות וההליכתיות, נטיעת עצים וריצוף. במרכז העיר פותח כיכר החתולות בפיתוח זמני שכלל פרגולות וספסלים.
בדרום העיר, אזור תלפיות נפתחה כניסה ויצאה נוספת במסגרת תכנית הפיתוח של הרובע והפיכתו לאזור תעסוקה, מסחר ומגורים מחודש.
עיריית ירושלים משדרגת בימים אלו את תאורת הרחוב בתוואי הרכבת הקלה ברחוב יפו, בקטע משוק מחנה יהודה ועד כיכר ספרא וכולל מעבר לתאורת לד, אשר נותנת פיזור אור רחב, עוצמתי וחסכוני בחשמל. כמו כן, הותקנה תאורת חג בצירים המרכזיים ובשכונות.
אז מה קורה עם תשתית הרכבת הקלה?
עבודות הרכבת הקלה כיום ברחבי העיר נועדו להארכת הקו הקיים, הקו האדום, וליצירת תוואי לקו רכבת חדש נוסף הקו הירוק. כמו כן, יתווספו גם מספר שלוחות שהן תוספות קטנות לשני הקווים.
כיום הקו הקיים מתחיל בפסגת זאב ומסתיים בהר הרצל הארכה משני צדדיו ויביאו לכך שהוא יתחיל בנוה יעקב ויסתיים בבית החולים הדסה עין כרם.
בשלוחות החלו העבודות לכיוון קמפוס גבעת רם ולכיוון הר נוף דרך כנפי נשרים.
הכניסה לעיר, חינוך ובנייה
בנתיים ממשיכים להקים את החניון הת- קרקעי ברחוב שז"ר בתוך אולמות הכרייה הגדולים שנחפרו ומקדמים את ההפרדה המפלסית ברחוב שז"ר.
בתחום החינוך, עיריית ירושלים פועלת להקמת כיתות לימוד חדשות שיהיו ערוכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. הפרויקטים הבולטים שבתחום זה במזרח העיר בבית חנינא ובשכונת בית גן.
בתחום הבנייה, בעירייה מקדמים את פרויקט מורדות ארנונה. בין היתר מבוצעות עבודות הפיתוח והתשתיות לשכונה החדשה שתכלול כ-1,800 יחידות דיור חדשות.
ועד שנחזור לשגרה, עובדי עיריית ירושלים תלו דגלים וסימנו כבישים לקראת החגים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "ירושלים נמצאת בתנופת פיתוח התשתיות בעיר. עבודות הפיתוח נועדו לשפר את איכות חיי התושבים ולהפוך את המרחב הציבורי ורחובות הבירה לנוחים יותר, נגישים יותר ונעימים יותר. לאחרונה שודרגו עשרות כבישים ברחבי העיר בתקציב חסר תקדים של עשרות מיליוני שקלים, תהליך שנמשך גם בעת זו, בעיתוי המיוחד בו אנו נמצאים. אנחנו ממשיכים לדאוג ולטפח את המרחב הציבורי, לטפח את ירושלים בכל שכונותיה, למען התושבים והאורחים".