2 צפייה בגלריה
כך ייראה נתיב התחבורה הציבורית בבגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
כך ייראה נתיב התחבורה הציבורית בבגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
כך ייראה נתיב התחבורה הציבורית בבגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
יותר אוטובוסים, פחות פקקים: משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה סיימו את עבודת התכנון של נתיב התחבורה הציבורית בכביש מנחם בגין במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר ולקצר את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית, כפי שפורסם לראשונה במיינט ירושלים. העבודות יבוצעו כ-12 חודשים בעלות של 30 מיליון שקלים.
בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון לגולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. הנתיב, שיקרא "שותצ" נתיב תחבורה ציבורית (בלבד) בשולי הכביש, יוקם בשולי הכביש ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים, בנוסף במקטע זה בלבד גם יהיו שוליים.
בימים האחרונים פרסמה חברת מוריה מכרז לביצוע שלב א' של הפרויקט, נתיב לתחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ. העבודות יכללו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית, הטמנת תשתיות, בניית שלטי בקרה ומידע, סלילה, הסדרת תאורה, הסדרת מעקות בטיחות ועוד. למעשה, זוהי הפעם הראשונה בירושלים שפרויקט מסוג זה מתקיים.
נתיב תחבורה ציבורית, המתווסף לשאר הנתיבים. כאמור, הנתיב החדש, יהיה בשוליים ולכן לא יפריע כלל לשגרת הנהגים הפרטיים.
בעקבות המהלך, מספר האוטובוסים העוברים בכביש יגדל והצעד יטיב עם הנוסעים ויקצר משמעותית את זמני הנסיעה.
2 צפייה בגלריה
שדרות בגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
שדרות בגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
שדרות בגין. הדמיה: תכנית אב לתחבורה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עירית ירושלים מקדמת בנחישות תשתיות לתחבורה הציבורית. הסדרת נתיבי תחבורה ציבורית – נת"צ בשד' בגין תאפשר כניסה מהירה יותר לירושלים מכיוון צפון ובהמשך גם מכיוון דרום, עבור נוסעי התחבורה הציבורית. הסדרת נת"צים נוספים נעשית גם במחלף גינות סחרוב, שדרות גולדה בשכונת רמות ושדרות' שז"ר בכניסה לעיר. פרויקטים אלה מצטרפים לסדרת פרויקטים נוספים שאנו מקדמים כעת ברחבי העיר כולה, למען התושבים והמבקרים בה. נמשיך ונתקדם את תשתית העיר למען תחבורה יעילה יותר, 'ירוקה יותר' ומודרנית יותר".
אינג' מיכאל פוסטלניק מצוות תכנית אב לתחבורה מציין: "בכביש בגין מתוכננים כ-18 ק"מ של שות"צים (נתיב תחבורה ציבורית בשוליי הכביש). יש לציין כי במקטע הראשון לאחר סיום הפרויקט יתווסף נתיב לתחבורה ציבורית והצלחנו בנוסף להשאיר גם את השוליים (בצורה מצומצמת), וזאת בעקבות רוחב מסעה משמעותי שקיים בשטח. סיימנו את התכנון במקטע הראשון והצוות ממשיך לתכנן במקביל את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע. אנחנו נרגשים להוביל את הפרויקט הזה שמצטרף לעשרות הפרויקטים שאנחנו מקדמים בעיר לרווחת הציבור הירושלמי בכל הקשור לתחבורה ציבורית".