לקראת הדיון על אישור מעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים, עתרה עמותת "רפאים במושבות", המורכבת מבעלי עסקים ותושבים, כנגד קיומו. נכון לעכשיו, הדיון עתיד להתקיים במתכונת מיוחדת במליאת מועצת העיר כחלק מהוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירייה. בעתירתם מציינת העמותה כי אי זימונה לדיון בוועדה מהווה הפרה של זכות הטיעון שלה.
2 צפייה בגלריה
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים
כך תיראה הרכבת הקלה בעמק רפאים
(הדמיה: צוות אב לתחבורה)
עד עתה לא ידוע כיצד חברי המועצה עתידים להצביע, אולם גורם בכיר בקואליציה מציין בשיחה עם מיינט ירושלים כי "הכיוון כרגע הוא לאשר את מעבר הרכבת בעמק רפאים. שאלנו הרבה שאלות וקיבלנו תשובות שמרצות אותנו. אלא אם יקרה הבלתי יאומן ויציגו בפנינו הפתעות של הרגע האחרון, הסעיף יאושר".
עוד בחדשות:
עו"ד איתמר שחר, ממובילי קבוצת התושבים 'רכבת בעמק', הנאבקת למען מעבר הרכבת ומתכנן ערים במקצועו: "הוועדה המקומית עצמה החליטה כבר לפני 4.5 שנים לתמוך בתוואי עמק רפאים. מאז נערכו בחינות מעמיקות נוספות, בעלות של מיליוני שקלים מהקופה הציבורית, שהביאו לאותה מסקנה עצמה. גם משרד התחבורה הבהיר כעת שלא רק שזו החלופה הטובה ביותר, אלא שפגיעה בה תסכן חלילה את היתכנות הקו הכחול כולו.
2 צפייה בגלריה
איתמר שחר
איתמר שחר
איתמר שחר
(צילום: רועי אלמן)
"בפני חברי מועצת העיר עומדת כעת הכרעה פשוטה: האם להיכנע לקבוצת מתנגדים קטנה ומקושרת שגייסה סכומי עתק ומפעילה לחצים אדירים על מקבלי ההחלטות - או לפעול עבור הציבור הרחב ועבור תושבי שכונות דרום מערב העיר, שמשוועים לחיבור מסילתי יעיל ונוח למרכז וצפון העיר, מתנגדים לכל פגיעה בפארק המסילה, ותומכים בשדרוג מרחב עמק רפאים על ידי הרכבת. אנחנו קוראים לחברי המועצה להקשיב לציבור ולאמץ את המלצתם החד משמעית של כל גורמי התכנון - בעד תוואי עמק רפאים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים