חורף 2024 עדיין לא אמר את המילה האחרונה, אך מתקרב לסיומו הרשמי. ב-20 במרץ יגיע האביב, וישאר איתנו שלושה חודשים, עד ה-21 ביוני, היום הארוך בשנה שיבשר את תחילת עונת הקיץ. השבוע נקבל רמז ראשון לשינוי במזג האוויר, עם גל חום ראשון לעונה.
1 צפייה בגלריה
חצבים ליד נחל עוז
חצבים ליד נחל עוז
חצבים ליד נחל עוז
(צילום ארכיון: רועי עידן ז״ל)

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות בצהריים יגיעו ל-15 מעלות, בלילה עדיין יהיה קר עם 9 מעלות בלבד. ביום שני התבהרות, נראה יותר שמש בשמיים ותחול התחממות קלה עם 17 מעלות בצהריים. ובשלישי, המהפך הגדול, עם מזג אוויר שמשי ובהיר ו-23 מעלות בצהריים. ברביעי מזג האוויר דומה, יהיה מעונן חלקית.

מזג אוויר בירושלים

בשירות המטארולוגי מסבירים: ״השבוע יפקוד אותנו שרב ראשון לעונת המעבר. שיא החום צפוי ביום ג׳ אז יתקרבו הטמפרטורות ל-30 מעלות בשפלה ובצפון הנגב. בעמקים המזרחיים הן אף יחצו את רף 30 המעלות. טמפרטורות כאלה אינן שכיחות במחצית הראשונה של חודש מרץ ולא מתקבלות בכל שנה, אם כי לא מדובר בתופעה מאוד נדירה״.


״שיא החום לתחילת/אמצע מרץ במרכז הארץ נרשמו בשנת 2004 אז נמדדו בשפלה טמפרטורות של 32-34 מעלות כפי שמוסר לנו ד״ר נועם חלפון מאגף אקלים בשירות המטאורולוגי. כאן גם המקום להזכיר שפברואר ותחילת מרץ 2024 נשברו שיאי חום במדינות רבות באירופה כמו באוסטריה ודרום גרמניה, כפי שפרסם לאחרונה אירגון המטאורולוגיה העולמי".