חודש מאי 2024 מסתיים והוא יזכר כהפכפך במיוחד — היו בו אירועי גשם, קור לצד שרבים כבדים. בתוך כך מזג האוויר החל להתייצב לקראת עונת הקיץ שתיפתח בעוד פחות מחודש (21 ביוני, היום הארוך בשנה).
1 צפייה בגלריה
שבוע בהיר
שבוע בהיר
שבוע בהיר
(צילום: רועי אלמן)
מזג אוויר בירושלים


היום (שלישי) יהיה נוח, הטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-26 מעלות, בלילה הן ירדו ל-18. ברביעי ללא שינוי ניכר, יהיה בהיר יותר. בחמישי, יום מצעד הגאווה התקררות קלה עם 24 מעלות בצהריים ו-16 בלילה. ובשישי חוזרים ל-26 מעלות עם מזג אוויר בהיר. הלילות של כל השבוע צפויים להיות קרירים.


בשירות המטארולוגי מסכמים את השרב הקצר: ״שקע שרבי עבר את אזורנו וגרם לשרב קצר מועד אך משמעותי שנשבר החל משעות הצהריים של יום שני. הטמפרטורות הגיעו ל-38 עד 40 מ"צ במישור החוף, בשפלה, בנגב, באזור הכנרת ובעמק הירדן ל-41 עד 43 בערבה ול-32 עד 34 מ"צ בהרים. השרב לווה באובך וברוחות חזקות עם משבים של 50 עד 70 קמ"ש ובמספר מקומות בארץ פרצו שריפות (אשדוד, בית שמש, השרון, השומרון). השרב הגיע לאחר סוף שבוע בו היה מזג אוויר נוח ואף קריר בהרים (כולל גשם בצפון הארץ), כשלפני כן (ב-23 במאי) שרר שרב, כך שאנו חווים שינויים מהירים במזג האוויר, מה שאופייני לתקופת זו של האביב. עם זאת בימים הקרובים מזג האוויר יהיה נוח, ללא שינויים משמעותיים במזג האוויר״.