בירושלים נערכים לקיץ 2024 שיפתח באופן רשמי בעוד פחות מחודש — הפעם בצל המלחמה המתמשכת בעזה, השכול העצום והחטופים שעדיין לא שבו הביתה. בעיריית ירושלים, בחברת אריאל ובמוסדות התרבות השונים נערכים בימים אלה לאירועים תוך התמודדות עם המציאות הקשה.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הג׳אז
פסטיבל הג׳אז
פסטיבל הג׳אז
(צילום: יואל לוי, יח״צ)
קיץ 2024 בירושלים

האירוע הראשון שפותח את הקיץ הוא מצעד הגאווה והסובלנות שיערך ביום חמישי הקרוב, ה-30 במאי, הפעם במתכונת רגועה ושקטה יותר. יום למחרת יערך ״סובב ירושלים״ — אירוע רכיבת האופניים הגדול בירושלים בו ישתתפו כ-7,000 רוכבים.
שבוע העיצוב בירושלים, אירוע שבדרך כלל נערך בחודש יוני ופותח את הקיץ, נדחה ויפתח הפעם ב-19 ספטמבר, במקביל לפסטיבל ישראל שיערך אף הוא בספטמבר.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל שבוע הספר העברי בירושלים
פסטיבל שבוע הספר העברי בירושלים
שבוע הספר העברי בירושלים
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)

ועוד לפני זה, שבוע הספר העברי צפוי לחזור ולהפתח ב-16 ביוני, הוא יתקיים במתחם התחנה הראשונה. כמה ימים לאחר מכן (19-20 ביוני) יפתח פסטיבל הג׳אז הבינלאומי במוזיאון ישראל.
בריכת הסולטן תארח גם בשנה שורה של אמנים בהופעות יחיד לאורך יוני-יולי-אוגוסט, בניהם: חנן בן ארי, רמי וריטה, שלמה ארצי, עידן רייכל, עדן חסון, יהורם גאון, יהודה פוליקר ותיסלם, ישי ריבו ואברהם פריד. גם פסטיבל מזרח מערב יערך בבריכה. בתחילת חודש תשרי הבריכה צפויה לארח גם מופעי סליחות.
פסטיבל הקולנוע ירושלים ייצא לדרך ב-18 ביולי וימשך עשרה ימים, במסגרתו יוקרנו מאות סרטים מהארץ ומהעולם, בשורה של מקומות בעיר כשהמוקד המרכזי מן הסתם הוא סינמטק ירושלים.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
(צילום: יח״צ, דור קדמי)
4 צפייה בגלריה
שבוע העיצוב ירושלים
שבוע העיצוב ירושלים
שבוע העיצוב ירושלים
(צילום: דור קדמי)
פסטיבל חוצות היוצר, פסטיבל התרבות האמנות הגדול בישראל המשלב בין אומנות, קולינריה ומוסיקה אליו נוהרים מדי שנה כ-100 אלף מבקרים, ייערך בבירה זו השנה ה-48, בין התאריכים 14 באוגוסט ל-26 באוגוסט.


מנכ"ל חברת אריאל, אורי מנחם, אמר ל-mynet: ״באחת התקופות הקשות למדינה ולעם, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון וחברת אריאל עושות כל מאמץ לשמור על מעט שפיות ולאפשר לתושבי העיר ולאורחיה לקחת פסק זמן וליהנות מפעילות תרבות מגוונת שפונה לכלל האוכלוסיות, עם תפילה בלב לשלומם של כל חיילי צהל להחלמתם המלאה של הפצועים ולחזרתם של כל החטופים והחטופות בריאים ושלמים כמה שיותר מהר לבתיהם".