משבר הקורונה, שנחת עלינו כרעם ביום בהיר, שינה את סדרי העולם והראה שהדבר שהכי בטוח הוא שכלום לא בטוח. בין החתונות שבוטלו לאירועי התרבות שנדחו, לא מעט אנשים מצאו את עצמם חסרי אונים ותעסוקה, לנוכח תקופות החל"ת הבלתי נגמרות.
5 צפייה בגלריה
טלי ביטון
טלי ביטון
טלי ביטון
(צילום: שלומי עזרן)
לצד אלה שישבו בבית וספרו את הדקות עד שיוכלו להדפיס שוב כרטיס, לא מעט אנשים מצאו במשבר הזדמנות לשינוי כיוון וחשיבה על אפיקי תעסוקה חדשים. אחד התחומים הבולטים ביותר בהן החלו נשים רבות לעסוק בשנה האחרונה היה עולם הקוסמטיקה. לעשות מהלימון לק ג'ל.
במהלך המשבר נשים רבות מצאו בשעות הנוחות, הביקוש התמידי וכמובן הרווח הכלכלי אופציה נוחה מאוד לפיתוח קריירה ראשית או משנית. אך בשביל להכיר את התחום, כל קוסמטיקאית בפוטנציאל זקוקה להכרה והדרכה בצעדיה הראשונים בתחום, ו'טלי קוסמטיקה' נמצאת שם לתת להן את המענה הזה.
5 צפייה בגלריה
טלי ביטון עם תלמידות
טלי ביטון עם תלמידות
טלי ביטון עם תלמידות
(צילום: שלומי עזרן)
"אני עובדת בתחום מזה כ-14 שנה", מספרת טלי ביטון (50) תושבת ירושלים. "התחלתי לעבוד בבניית ציפורניים ועבדתי מתוך הבית. הייתי עובדת בסלון או במטבח ופרסמתי את עצמי דרך פלאיירים ומפה לאוזן. זה פחות היה עידן של רשתות חברתיות".
ביטון, בעלת בית הספר למקצועות היופי 'טלי קוסמטיקה', הפכה להיות אחת המורות המבוקשות בירושלים והסביבה בענף הקוסמטיקה, ומספרת על הדרך שעברה. "אחרי שסיימתי את לימודי בניית הציפורניים והתחלתי לצבור לקוחות, הוספתי קורסים והסמכות נוספות על מנת לתת מענה כמה שיותר מקיף לכל לקוחה ולקוחה", היא מסבירה.
5 צפייה בגלריה
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
לק ג'ל על ציפורן טבעית
(צילום: באדיבות טלי ביטון)
"כשמישהי מגיעה הנה לבניית ציפורניים, היא יכולה גם לבצע פדיקור, איפור מיקרובילדינג ועוד. התחלתי לאפר גם לקוחות במספרות בין לבין, והייתי מחלקת את עצמי לכמה חלקים. רק כשהרגשתי מוכנה לשלב הבא למדתי משהו נוסף".
כעבור שנה בסך הכל, ועם מספר לא מבוטל של הסמכות, החליטה טלי על אחד הצעדים שלעתיד ישנה את הקריירה שלה. "עולם ההסברה וההדרכה זה משהו שתמיד עניין אותי", אומרת הקוסמטיקאית המנוסה. "ולכן התחלתי ללמד קורסים בנושאי בניית ציפורניים ועיצוב גבות. שם הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. מצאתי סיפוק מאוד גדול בכך שאני מוציאה בנות לשוק".
לשמחתה, שמה הלך לפניה, והיא הפכה להיות מדריכה מבוקשת בתחומה. "מצאתי את עצמי עובדת גם במכון שלי ובמקביל גם מלמדת ארבע פעמים בשבוע. בין לבין, כמובן, הייתי דואגת לבית ולילדים. אין דבר כזה לצאת ליום עבודה כשהבית לא מצוחצח ואין ארוחה חמה מוכנה כשהילדים יחזרו מהמסגרות. גם אם זה דורש ממני לקום שעה לפני כן", אומרת טלי במסירות.
"התחלתי את צעדיי הראשונים בעולם הקוסמטיקה לפני כחמש שנים", מספרת רעיה נוסבאום, "למדתי בהתחלה עיצוב גבות ולאחר שנתיים הוספקתי גם לימודי פדיקור ובניית ציפורנים".
5 צפייה בגלריה
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
מבנה אנטומי
(צילום: באדיבות טלי ביטון)
"עוד לפני שהגעתי לטלי", מספרת רעיה, "למדתי בשני בתי ספר ויצאתי כמעט בלי ידע. הכרתי אותה וקיבלתי יחס נפלא וידע לא רגיל, ובעיקר למדתי בכמה שיעורים בודדים מה שלקח לי שנה ומשהו בבתי ספר".
ואם בתקופת הקורונה עסקינן, לירז וייצמן, תושבת ירושלים, היא אחת מיני רבות שבמהלך משבר הקורונה מצאה את עצמה עושה שינוי בתחום. "התחלתי מהציפורניים כי זה עניין אותי כבר תקופה לפני כן, אבל אף פעם לא חשבתי שזה יהיה הכיוון שלי", היא מספרת. זה עולם גדול ומתפתח, מה שאומר שיש תמיד לאן לשאוף, לחדש ולהתחדש.
"מהרגע הראשון הייתה בינינו כימיה ממש טובה וזה ממש חשוב. במהלך הקורונה חיפשתי שיעורים של אחד על אחד ויחס אישי. אחותי, הילה, למדה אצל טלי בעצמה והיום יש לה עסק גדל ומצליח ככה שהיא המליצה לי עליה מאוד. ביררתי עוד קצת ושמעתי עליה מכמה אנשים המון דברים טובים – ככה ידעתי שאני בידיים טובות".
מדבריהן של רעיה ולירז עולה כי התכונה הבולטת ביותר אצל ביטון הוא היחס. "היא קיבלה אותי בסבר פנים יפות. היא אדם מדהים גם אישית וגם מקצועית" מעידה לירז ורעיה מוסיפה "גם היום, כשאני כבר לא לומדת אצלה, היא תמיד זמינה בשבילי ותענה לי על שאלות או דברים שאני פחות בקיאה בהם. היא לא מסוג המורות שנוטשות אותך אחרי שסיימת ללמוד אצלן. מעבר למקצועיות שיש לה, יחסי האנוש הם התכונה המנצחת שלה". ליוותה אותי לאורך כל הדרך. בכל המפגשים היא שמה דגש ורצתה לדעת מה מהנושאים ידברו אליי כדי שלא נבזבז את הזמן סתם. הרצון שלי היה לפני הכל כדי למקסם את השיעורים.
5 צפייה בגלריה
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
לק ג'ל פרי יצירתה של טלי ביטון
בניה באקריל
(צילום: באדיבות טלי ביטון)
אחד היתרונות עליהן מצביעות התלמידות של טלי הוא הזמינות הגבוהה שלה. "גם עכשיו, אחרי שסיימתי, היא דואגת לי", מספרת לירז. "היא עזרה לי עם סוכנים, לקים, מברשות. היא רתמה את אנשי המקצוע שהיא עובדת איתם בשבילי ועוזרת לי במה שצריך. היא מפנה אותי לאתרים להזמנה ועדיין לצאת במחיר טובים ובמוצרים טובים. לא יכולתי לבקש טוב יותר מזה".
פורסם לראשונה: 21:01, 02.08.21