אחרי שנתיים בכיסא גלגלים, לאחרונה חזר קלמן בן ה־54 לעמוד על רגליו וללכת, בזכות ניתוח מורכב בעמוד השדרה שביצע מנהל יחידת עמוד שדרה ב'שערי צדק', ד"ר יאיר ברזילי.
2 צפייה בגלריה
קלמן ובתו לאחר הניתוח. "נתנה לו הרבה כוח להילחם"
קלמן ובתו לאחר הניתוח. "נתנה לו הרבה כוח להילחם"
קלמן ובתו לאחר הניתוח. "נתנה לו הרבה כוח להילחם"
(צילום: פרטי)

אף שנולד עם שיתוק מוחין, קלמן סיים בית ספר רגיל ועבד כל חייו תחילה במאפיית 'אביחיל' המפורסמת ובשנים האחרונות במוסד לביטוח לאומי. הוא אפילו טייל ארבע פעמים בהודו. אבל לפני כשנתיים חלה הידרדרות במצבו, הוא איבד את יכולתו ללכת ורותק למיטה ולכיסא גלגלים. בתקופות מסוימות, בגלל כאבי הגב העזים, הוא אפילו לא היה מסוגל לקום מהספה.
עוד בחדשות:

האבחנות השגויות והסבל של הבת

יחד איתו סבלה גם נויה, בתו בת ה־14 של קלמן. "את אמה של נויה היכרתי בזמן שירותי בצבא", הוא סיפר השבוע. "היינו בזוגיות והבאנו ילדה לעולם. עשינו הסדר לחלוקת הורות ואנחנו ביחסים טובים. עד להחמרה, בכל סוף שבוע בתי היתה באה אליי. אחד הדברים שהכי כאבו לי זה שלא יכולתי לבלות עימה. זה הדבר שהכי התגעגעתי אליו".

2 צפייה בגלריה
קלמן חזר לצעוד
קלמן חזר לצעוד
קלמן חזר לצעוד
(צילום: שערי צדק)

הרופאים לא הצליחו למצוא את המקור לבעיה וטענו כי ההחמרה נגרמה בגלל אירועים מוחיים ותרופות שונות.
לאחרונה קיבל מנהל היחידה לעמוד שדרה ב'שערי צדק' את המקרה לידיו וגילה כי הסיבה לשיתוק היא שבר בחוליה הצווארית השנייה, אשר נגרם בעקבות נפילה על רצפה רטובה במהלך ניקיון של הבית.

הפיתרון היצירתי וההחלמה המפתיעה

"פגשתי את ד"ר ברזילי והוא אמר לי שאני עומד לפני ניתוח קשה מאוד. ידעתי שאין לי הרבה ברירות. לשמחתי הניתוח עבר בשלום, ומכאן אני רק מתקדם ומתקדם".
"כשראיתי את הרוח של קלמן ואת אישיותו, הבנתי שיש לי עסק עם לוחם ואין מצב שאנחנו לא מצליחים", אמר השבוע ד"ר ברזילי. "קלמן עבר טיפול ניתוחי מורכב ועדין, שכלל איחוי של שתי החוליות הראשונות של הצוואר כדי למנוע מכות נוספות לחוט השדרה מהשבר הלא מחובר ולשחרר לחץ מחוט השדרה במרווחים נוספים.
"הוא מטופל כיום במחלקת השיקום של הדסה הר הצופים ובהדרגה חוזר ללכת ולהשתמש בידיו בצורה טובה יותר מבעבר וחוזר להיות עם בתו, שנתנה לו הרבה כוח להילחם".